×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | اوراق خرید دین، در حال راه اندازی / شفاف سازی معاملات مهمترین هدف بورس کالا

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بازار سرمایه (سنا) در همایش بررسی روش های سرمایه گذاری که در حاشیه سومین دور از لیگ ستارگان بورس برگزار شد، جواد فلاح، مهمترین اهداف بورس کالا را شفاف سازی و کشف نرخ دانست و در ادامه ابزارهایی که اشخاص حقیقی می توانند بواسطه آنها در بورس کالا سرمایه گذاری کنند، معرفی کرد.

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالا، قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله و نیز ابزارهای بازار مالی مانند اوراق سلف استاندارد، گواهی های سپرده کالایی و صندوق های سرمایه گذاری را مهمترین ابزارهای بورس کالا عنوان کرد و افزود:  اوراق گواهی سپرده کالایی یکی از مهمترین ابزارهای بورس کالا برای سرمایه گذاران حقیقی است و  این ابزارها درواقع سند الکترونیکی هستند که مبین تحویل کالا به انبارهای تحت نظارت بورس هستند.

فلاح وجود بازار ثانویه برای انجام معاملات پیوسته و مکرر و نیز امکان مراجعه به انبار و تحویل کالا در هر زمانی را از دیگر ویژگی های اوراق گواهی سپرده کالایی عنوان کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد از سرگیری مجدد معاملات آتی سکه نیز باشیم.

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالا همچنین در خصوص اوراق حق امتیاز گفت: این ابزار بورس کالا با محور بازاری شفاف و مبتنی بر کالا طراحی شده است.

وی ادامه داد: این اوراق با رفع تنگنای نقدینگی در کل چرخه و تامین مالی بهینه صنایع بالادستی به هدایت سرمایه های عمومی به صنعت داخلی می پردازد. این اوراق برای سرمایه گذار سود تضمین شده ایجاد می کند و نیز امکان معاملات ثانویه و نیز وجود بازارگردان برای تضمین نقدشوندگی این اوراق وجود دارد.

جواد فلاح، در پایان و خطاب به دانشجویان مالی حاضر در این نشست گفت: شرکت بورس کالای ایران در صدد حمایت مالی از پایان نامه های مقاطع ارشد و دکترای مرتبط با حوزه بورس کالاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.