×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولتیماتوم به سودجویان و محتکران

تجارت گردان | اولتیماتوم به سودجویان و محتکران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه آغاز عملیات سرکوب کرونا توسط فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا و آغاز به کار قرارگاه پدافندزیستی ناجا گفت: وظیفه خود می‌دانم از همه کسانی که در روز‌های نیاز با مردم هستند، قدردانی کنم؛ به ویژه مجموعه عزیزان مان در رسانه ملی که طی روز‌های اخیر در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی سنگ تمام گذاشتند.
وی افزود: از طرفی قدردانی و سپاس ویژه خود و نیروی انتظامی را تقدیم جامعه عزیز و گرانقدر پزشکی، پیراپزشکی و پرستاران عزیز می‌کنم که در این ایام در کنار مردم و در خدمت به آن‌ها هستند؛ ما قدردان جانفشانی، ایثارگری و تلاش جامعه پزشکان و پرستاران هستیم.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: از همکاران پرتلاش و ایثارگر خود در نیروی عظیم انتظامی نیز به پاس خدمت به مردم قدردانی می‌کنم؛ سبزپوشان نیروی انتظامی در این ایام نیز، چون گذشته در کنار مردم و در خدمت آن‌ها هستند.
سردار سلیمانی در ادامه در تشریح اقدامات و تمهیدات نیروی انتظامی همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، با اشاره به راه اندازی قرارگاه عملیاتی پدافند زیستی ناجا ادامه داد: ما بلافاصله پس از اعلام ورود ویروس کرونا در کشور، راه اندازی و فعالیت این قرارگاه عملیاتی را در دستور کار قرار دادیم؛ قرارگاه عملیاتی پدافند زیستی ناجا را تشکیل و همه قرارگاه‌های فرعی موثر در این زمینه نیز فعال شد.
وی اضافه کرد: ضمن راه اندازی و فعالیت این قرارگاه عملیاتی، به همه نیرو‌ها در پایتخت و استان ها، اعلام آماده باش دادیم و بر ارائه خدمت به مردم و همکاری با دستگاه‌های حاکمیتی به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کردیم.
این مقام ارشد انتظامی به تشریح اقدامات نیروی انتظامی در این شرایط برای مقابله با احتکار مواد مورد نیاز مردم پرداخت و افزود: در حوزه مقابله با قاچاق و احتکار، قرارگاه امنیت اقتصادی را فعال کردیم و به همه اعضاء پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور آماده باش ابلاغ شد و رصد‌های محسوس و نامحسوس و کنترل چرخه تامین، تولید و توزیع مواد مورد نیاز مردم در این شرایط در دستور کار جدی ناجا قرار گرفت.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: تا امروز توانسته ایم اقدامات موثر و قابل توجه‌ای در حوزه نیازمندی‌های مردم در مبارزه با کرونا انجام دهیم و بسیاری از مواد مورد نیاز مردم در مبارزه با این ویروس، از محتکران کشف و در اختیار مسئولان ذی ربط برای توزیع قرار گرفت.
سردار سلیمانی با اشاره به کشفیات پلیس در حوزه نیاز‌های مردم برای مبارزه با کرونا، خاطر نشان کرد: در این ایام بیش از ۲۰ میلیون دستکش، بیش از ۸.۵ میلیون ماسک، بیش از ۱.۵ میلیون لیتر الکل، ۱۴ تن ژل ضد عفونی کننده، ۲۶۰ هزار قوطی و بطری مواد ضدعفونی کننده و … از محتکران کشف شد.
وی با اشاره به همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی، بیان کرد: از مردم درخواست داریم اطلاعات و گزارش‌های خود را در خصوص احتکار و یا هر موردی که امنیت و آرامش بازار در بخش‌های مختلف را دچار اختلال می‌کند، در اختیار پلیس بگذارند و با ۱۱۰ تماس بگیرند.
سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بر اوضاع تسلط و اشراف داریم، تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که نگران نباشند و ان شاء الله با هوشیاری نیرو‌های انتظامی من بعد شاهد احتکار مواد مورد نیاز مردم نباشیم.
وی تاکید کرد: از طرفی به همه کسانی که در این شرایط، قصد سودجویی و کلاهبرداری دارند، هشدار می‌دهیم؛ همه فعالیت‌ها در رصد پلیس است و اگر کسی بخواهد بر خلاف مصالح ملی و نیاز مردم قدم بردارد، بدانند که پلیس با جدیت وارد عمل شده و با سودجویان برخورد می‌کند.
این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی و رصد تحرکات شیطنت آمیز، عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و معاندان از روز‌های اول شیوع این ویروس به جای کمک به مردم، همه ظرفیت‌ها را در جهت تضعیف روحیه مردم و سازمان‌های خدمتگزار به کار گرفتند و حجم فضای مجازی را با اخبار کذب، شایعه سازی، دروغ پردازی، خبرپردازی نادرست و … پر کردند.
وی با بیان اینکه عمده اخبار کذب، شایعه سازی با خبرپردازی‌های نادرست در فضای مجازی، منشاء خارجی دارد، بیان کرد: با ظرفیت‌های آشکار و پنهان خود با محوریت پلیس فتا، اقدامات موثر مان را دنبال و عملیاتی کردیم و در این رابطه بیش از ۲۸۰ وب سایت یا تارنما مسدود و کنترل شد.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات مجرمانه ۱۸۰ وب سایت (تارنما) ادامه داد: این مراکز انتشار اخبار کذب و شایعه به مراجع قضائی معرفی شدند و ان شاء الله اقدامات مان در حوزه رصد و کنترل فضای مجازی تداوم خواهد داشت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه قاطعانه می‌گویم با اقدامات مان حتی در فضای مجازی توازن به نفع مردم و جامعه تغییر جهت داشت، ادامه داد: نقشه دشمنان را نقش بر آب کردیم و اجازه نمی‌دهیم روحیه مردم و یا سازمان‌های خدمتگزار را تضعیف کنند.
وی با اشاره به تمهیدات نیروی انتظامی برای کنترل و مهار ویروس کرونا در مراکز انتظامی، کلانتری ها، پاسگاه ها، شماره گذاری و تعویض پلاک ادامه داد: در هر شرایطی بر وظیفه خدمتگزاری خود واقفیم و در راستای کنترل و مهار این ویروس کلیه مراکز مرتبط با نیروی انتظامی به ویژه مراکز خدمات دهی، چون تعویض پلاک و … سم زدایی و ضدعفونی می‌شود و علاوه بر این‌ها اقداماتی، چون کنترل ورود و خروج افراد، حذف برخی فرآیند‌ها مثل ثبت اثر انگشت در مراکز تعویض پلاک و … را دنبال و اجرایی می‌کنیم.
سردار سلیمانی با بیان اینکه نکات و اصول بهداشتی را در مراکز انتظامی و خدماتی پلیس رعایت می‌کنیم به تشریح وضعیت پادگان‌های آموزشی سربازی و درجه داری پرداخت و تاکید کرد: امروز با اطمینان می‌گویم؛ مراکز آموزشی ما اعم از سربازخانه‌ها و پادگان‌ها از امن‌ترین مناطق است و ضمن رعایت بهداشت، کنترل دقیق تردد‌ها و …، اقدامات پیشگیرانه را دنبال می‌کنیم و در صورت مواجهه با کوچکترین پدیده‌ای که ایجاد نگرانی کند، حتما رفع خطر خواهیم کرد البته با هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراکز آموزشی، پادگان‌ها و سربازخانه‌های سایر نیرو‌های مسلح نیز وضع به همین منوال است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملیات سرکوب کرونا توسط فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا، مطرح کرد: یگان‌های ویژه ناجا همیشه حافظ امنیت و آرامش جامعه بوده و نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کرده و امروز نیز همه ظرفیت‌های این یگان اعم از خودرو‌های آب پاش، سمپاش و سایر تجهیزات جهت ضدعفونی و سم زدایی در اختیار سازمان‌های متولی قرار گرفته است.
وی با اشاره به آغاز عملیات یگان‌های ویژه، ادامه داد: با هماهنگی مراجع ذی ربط، عملیات یگان‌های ویژه ناجا جهت سم زدایی و ضدعفونی کردن مراکز عمومی و تجمع مردم، خیابان‌ها و معابر و … از امروز در تهران و ۶ استان هدف آغاز و در صورت لزوم و نیاز در سایر استان‌ها نیز این عملیات‌ها اجرایی خواهد شد.

 بسیج امکانات نیروی انتظامی برای خدمات دهی به مردم 
جانشین فرمانده ناجا با قدردانی از جامعه پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری کشور از بسیج امکانات نیروی انتظامی برای کنترل و مهار ویروس کرونا و خدمات دهی به مردم خبر داد.
سردار ایوب سلیمانی در حاشیه آغاز به کار قرارگاه پدافندزیستی ناجا، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای اسلام، انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهیدان گرانقدر نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم و بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می‌فرستیم و برای فرماندهی معزز کل قوا مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) آرزوی صحت و سلامتی توام با طول عمر باعزت و برکت داریم.
وی افزود: از همه همکارانم در نیروی انتظامی که در هر شرایطی در خدمت نظام و ملت هستند و به ویژه از مجموعه افتخارآفرین و قدرتمند یگان‌های ویژه ناجا قدردانی می‌کنم.
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی؛ مظهر خدمت بی دریغ به ملت عزیز و شریف ایران اسلامی، پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب، حافظ امنیت و آرامش جامعه و مردم است.
این مقام عالی انتظامی کشور افزود: نیروی انتظامی؛ مدافع مرز‌های جمهوری اسلامی ایران است و در هر جا، صحنه و عرصه‌ای که نیاز کشور و ملت باشد در کنار و در خدمت آنان است؛ هر مورد و موضوع خواسته یا ناخواسته ای، عامل یا برنامه‌ای که تهدید کننده امنیت و آرامش جامعه باشد، نیروی انتظامی به عنوان پرچمدار وارد صحنه و میدان عمل می‌شود.
سردار سلیمانی با بیان اینکه اگر بخواهیم فهرستی از مصادیق پرچمداری نیروی انتظامی را در صحنه ها، بگوییم، به شماره نمی‌آید، یادآور شد: از ابتدای سال تا امروز ده‌ها عرصه سخت و سرنوشت ساز در کشور اتفاق افتاد، که نیروی انتظامی در همه صحنه‌ها و عرصه ها، پرچمدار و پیشتاز بود؛ از حادثه سیل ابتدای سال تا برگزاری انتخابات اخیر، پلیس در هر صحنه‌ای خوش درخشید.
وی اضافه کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری تا امروز، حوادث و مناسبت‌های ملی، پیوسته و یکپارچه‌ای را پشت سر گذاشتیم و در طول ماه ها، نیرو‌های پلیس در همه حال، در آمادگی و در اجرای ماموریت‌ها در سرتاسر سرزمین عزیزمان بوده و هستند.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به ورود ویروس کرونا به کشور، خاطر نشان کرد: از آغازین روز‌هایی که این موضوع یعنی شیوع ویروس کرونا در کشور مطرح شد و آرامش و سلامت جامعه را به خطر انداخت، نیروی انتظامی با بسیج همه امکانات جزء پیشتازان حضور در صحنه بود.
وی یادآور شد: لازم می‌دانم به عنوان یک شهروند، همین جا از همه ایثارگری‌های جامعه پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری قدردانی کنم؛ من در زمان و دوران دفاع مقدس شاهد خدمات گمنام و ایثارگرانه این عزیزان بودم که با بذل جان خود به رزمندگان سلامتی بخشیدند و جزء درخشان‌ترین مجموعه‌ها در دوران دفاع مقدس بودند و امروز هم با همه وجود به صحنه آمده و با به خطر انداختن سلامت خود و خانواده هایشان در خدمت مردم و نظام هستند.
سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز همکاران من نیز دوشادوش نیرو‌های فداکار و ایثارگر جامعه پزشکی و پرستاری، در خدمت مردم هستند و به عنوان یک شهروند و پلیس خدمتگزار ابتدا از جامعه پزشکی به واسطه فداکاری هایشان قدردانی می‌کنم و پس از آن از نیرو‌های خدوم سبزپوش تشکر می‌کنم که در همه مراکز به مردم خدمت می‌کنند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: امروز، یکی از روز‌های درخشان دیگری برای نیروی انتظامی است، هر چند یگان ویژه ناجا طی هفته گذشته در استان‌های مورد نیاز به کمک مسئولان و مردم شتافت و اقدامات موثری در راستای سم زدایی و ضدعفونی انجام داد، اما باید بگویم این عملکرد یگان‌های ویژه مربوط به امروز و این شرایط نیست و این یگان در همه صحنه‌های خدمت به نظام و مردم خوش درخشیده است.
وی تاکید کرد: امروز یگان‌های ویژه ناجا که عملکرد درخشانی در تامین امنیت مثال زدنی کشور دارد، بی دریغ در کنار مردم برای خدمت ایستاده و قطعا این روز‌ها از روز‌های به یادماندنی برای نیروی انتظامی به ویژه یگان‌های ویژه ناجا است.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به خدمات دهی و ایفای نقش یگان‌های ویژه ناجا در این ایام برای مهار و کنترل ویروس کرونا، ادامه داد: این یگان با همه تجهیزات و امکانات در استان‌های مورد نیاز برای ضدعفونی و سم زدایی معابر، مراکز عمومی و … اقدام می‌کند.
سردار سلیمانی با اشاره به آغاز عملیات سرکوب کرونا توسط فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا، ادامه داد: خودرو‌های آب پاش و تجهیزات سم زدای نیروی انتظامی پس از این مراسم، در تهران (چهار محور؛ خیابان‌های اصلی، پرتردد و مهم پایتخت) و برخی استان‌های هدف به حرکت در آمده و عملیات یگان‌های ویژه ناجا آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: باعث افتخار ماست که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی برخورداریم که در تمام صحنه‌ها بتوانیم در خدمت نظام و ملت باشیم، قدر این فرصت‌ها و نعمت‌ها را می‌دانیم و تا آخر بر این رسالت یعنی خدمت به مردم پا برجا می‌مانیم.
جانشین فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: در هر جا که نظام و ملت نیازی احساس کند، پلیس مقتدر و مردمی کشور به عنوان پرچمدار و پیشتاز در صحنه، خدمتگزاری می‌کند و به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می‌دهیم که پلیس در خدمت و کنار آنهاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.