×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولسان – پرسپولیس، یادآور فینال ۸ سال پیش

در آن دیدار که در استادیوم این شهر برگزار شد، تیم ملی کشورمان با گل رضا قوچان نژاد راهی جام جهانی شد و اولسان در خاطره ها ماند اما بعد از گذشت هشت سال نام اولسان بار دیگر با هیوندایی در آمیخته شده و شاید بار دیگر این نام با خاطره ای خوش آن بازی در قالب دو تیم باشگاهی در آستانه شب یلدا همراه شود.

اما اولسان هیوندایی به چه معنا است؟ اولسان به معنی شهری که توسط کوه های سرسبز احاطه شده و هیونده به زبان کره ایی و هیوندایی در محاورات بین المللی یعنی جدید و مدرن.

هیوندایی نام شرکت بزرگ هیوندایی است و شهر اولسان را شهر کمپانی هیوندایی می نامند زیرا مجتمع های بزرگ ‌صنعتی هم چون کشتی سازی هیوندایی و نیز کارخانه تولید اتومبیل های هیوندای و ده ها شرکت متعلق به کمپانی در شهر اولسان قرار دارند. در واقع بیش از ۶۰ درصد مردم این شهر کارکنان شرکت های هیوندایی هستند.

این بندر که در جنوب کره قرار دارد، در سال های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی شهری فقیر و بسیار معمولی بود اما با استقرار صنایع بزرگ هیوندایی در این شهر اولسان به یکی از شهرهای بسیار ثروتمند در کره جنوبی تبدیل شده است. متوسط درآمد سرانه مردم این شهر از دیگر شهرهای کره بالاتر است به طوری که متوسط حقوق ماهانه مهندسین و کارکنان فنی کارخانه اتومبیل سازی در این شهر در حدود ۹ هزار دلار است.

تیم اولسان هیوندایی متعلق به همین شرکت است اما بازیکنان حرفه ای فوتبال در کره جنوبی از جمله بازیکنان این تیم طبق مقررات مالی فوتبال حرفه ای حداکثر دریافتی آنان یک میلیون دلار است. این رقم در مقایسه با  دیگر درآمدها در کره رقم بالایی نیست؛ به همین خاطر بسیاری از بازیکنان فوتبال در کره جنوبی جذب تیم های خارجی به ویژه چینی می شوند. در واقع چین نقش کشورهای حوزه خلیج فارس را برای بازیکنان  کره ای بازی می کند و این بازیکنان از درآمد بیشتری در مقایسه با تیم های داخلی  برخورد می شوند.

در حال حاضر ۱۵ تیم در لیگ‌ برتر کره جنوبی بازی می کنند که چند سالی است باشگاه هیوندای اولسان با جذب بازیکنان خوب توانسته است نایب قهرمانی لیگ ‌برتر کره جنوبی را از آن خود کند اگر بخواهیم مقایسه کنیم تیم اولسان هیوندایی مانند تیم سپاهان و یا فولاد کشورمان است.

در واقع  دو تیم محبوب کره جنوبی تیم های قرمز پوش سئول و آبی پوش سامسونگ ‌سوان در نزدیکی شهر سئول هستند که دارای طرفداران بسیار هستند و شهرآوردهای این دو تیم بسیار پرهیجان برگزار می شود اما امسال این دو تیم موفقیتی بدست نیاوردند، امیدواریم نتیجه بازی پرسپولیس کشورمان با تیم آبی پوش هیوندایی به گونه ای رقم بخورد تا مردم کشورمان یلدا خوش تری را بر پا کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.