×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولویت پست بانک ایران توسعه اشتغال در مناطق محروم و روستایی است

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در این دیدار با تاکید بر حضور و ارائه خدمات ارزشمند پست بانک ایران در روستاهای این استان تصریح کرد: روستاهای استان نیاز به حمایت بیشتری دارند و انتظار داریم منابع بانک، عادلانه در روستاها به صورت تسهیلات برای ایجاد اشتغال زایی خانگی، توزیع شود.
حیدری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار زیادی دارد و باید از آن به بهترین نحو بهره‌برداری کرد، افزود: توانمندسازی روستاییان برای دولت مهم است زیرا از آسیب‌های اجتماعی بسیاری جلوگیری می‌شود و بانک‌‌ها نقش موثری در این بخش دارند که با برنامه‌ریزی و همراهی کردن مردم به نتیجه می‌رسد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به غالب بودن اقتصاد کشاورزی و دامداری در استان، ادامه داد: با حمایت و پرداخت تسهیلات به فعالان این دو بخش، می‌توان کسب و کار را در روستاها رونق بخشید.
وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات در روستاها جز تعهدات دولت در مناطق محروم است و بانک‌ها و به خصوص پست بانک ایران اولویت خود را به این بخش معطوف کنند، گفت: اولویت پست بانک ایران توسعه اشتغال در مناطق محروم و روستایی است و با توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا در روستاها، برنامه دولت برای برقراری عدالت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اجرا می‌شود.
حیدری با بیان اینکه راه‌اندازی شعب جدید در استان، به گسترش فعالیت بانک کمک بیشتری می‌کند، خاطرنشان کرد: باید امید را در روستاها با طرح‌های حمایتی و اشتغال زا شکوفا کنیم.
در ادامه این دیدار بهزاد شیری مدیرعامل با تاکید بر اینکه رویکرد پست بانک ایران، بانکداری روستایی است و در حال حاضر در ۱۱۲ روستا با پنج شعبه ناظر در این استان حضور فعال داریم، گفت: پست بانک ایران در حال حاضر در اکثر تسهیلات تکلیفی به عنوان بانک عامل انتخاب شده و اولویت بانک در پرداخت تسهیلات سال جاری قرار دارد.
شیری با اشاره به اینکه در سفرهای استانی نقاط ضعف و قوت شعب و باجه‌های بانکی روستایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، تصریح کرد: پست بانک ایران با ۶۵۰۰ شعبه و باجه بانکی روستایی که در سطح کشور دارد، نقش موثری در کاهش شکاف برخوداری خدمات بانکی بین شهر و روستا دارد.
وی با اشاره به اینکه پست بانک ایران ۳۱۰۰ دستگاه عابر بانک روستایی دارد، افزود: روزانه در ایام سال بیش از پنج میلیون تراکنش بانکی در شعب و باجه‌های بانکی روستایی، انجام و با فعالیت‌های بانکی روستایی هزینه‌های زاید روستاییان عزیز کم می‌شود.
بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه فاصله برخی از روستاها از شعبه ناظر ۲۰۰ الی ۴۰۰ کیلومتر است، تصریح کرد: عملیات پول‌رسانی به این باجه‌های بانکی روستایی ساماندهی شده است و ما در حال خدمت‌رسانی به مردم در این مناطق هستیم، در صورتیکه برای سایر بانک‌ها ابن عملیات توجیه مالی ندارد.
شیری با تاکید بر اینکه کاهش هزینه‌ سفر بین شهری و برقراری عدالت بین شهر و روستا یکی از ارکان اساسی تاسیس پست بانک ایران بوده است، ادامه داد: منابع تجهیز شده در روستاها برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در قالب تسهیلات خرد به روستاییان پرداخت می‌شود و مسئولان باجه‌های بانکی روستایی به عنوان نمایندگان محلی با کسب آموزش‌های لازم، خدمتگزار مردم هستند.
مدیرعامل بانک با اشاره به اعتماد مشتریان به عملکرد پست بانک ایران، اظهار کرد: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری، ۴۲ هزار تسهیلات تکلیفی سهم پست بانک ایران، پرداخت شده است.
وی افزود: مشتری مداری، توجه به امور مردم و اعتماد به آنان، پست بانک ایران را سود آور و به جایگاه کنونی ارتقا داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.