×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین روز ۲۰۲۰؛ گل پوشکاش زدی علی جهان! + فیلم

تجارت گردان | اولین روز 2020؛ گل پوشکاش زدی علی جهان! + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از “ورزش سه”، صد درصد پاس صحیح، صد درصد دریبل موفق، خلق دو موقعیت و یک فرصت مسلم و زدن یک گل استثنایی که در نهایت به انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین منجر شد، خلاصه عملکرد یک ستاره بود در اولین بازی لیگ های معتبر اروپایی در سال میلادی ۲۰۲۰.


 در چارچوب تقویم بسیار فشرده فوتبال انگلیس، رقابت های هفته بیست و یکم لیگ جزیره امروز آغاز شده و تیم ها در فاصله تنها سه روز با بازی های هفته قبل، مجددا به میدان می روند.

اولین بازی این هفته از لیگ انگلیس امروز در ورزشگاه آمریکن اکسپرس کامیونیتی بین تیم های برایتون و چلسی از ساعت ۱۶ آغاز شد؛ دیداری که کمتر کسی فکرش را می کرد در یاد ایرانی های فوتبال دوست ماندگار شود. وقتی ترکیب اصلی برایتون اعلام شد، مایه تعجب بود که علیرضا جهانبخش با وجود گلزنی در بازی قبلی، دوباره به نیمکت ذخیره ها برگشته. شروع بازی هم برای برایتون چندان جالب نبود. سزار آزپلیکوئتا مدافع پیش تاخته چلسی در دقیقه ۱۰ گل نخست بازی را وارد دروازه میزبان کرد.

این نتیجه تا اواخر بازی پابرجا بود و هر لحظه به حملات برایتون برای زدن گل تساوی افزوده می شد. در راه فرار از شکست، گراهام پاتر در دقیقه ۶۸ علیرضا جهانبخش را وارد زمین کرد. علیرضا که در بازی هفته قبل تیمش مقابل بورنموث اولین گل خود در تاریخ لیگ انگلیس را زده بود، در عین ناباوری مقابل چلسی روی نیمکت نشست و در ترکیب فیکس قرار نگرفت.

اما جادوی باکسینگ دی ستاره ایرانی برایتون حتی در روزی که به صورت تعویضی وارد زمین شد هم ادامه داشت. حتی زمانی که حریف تیمی بسیار قوی تر از بورنموث باشد؛ چلسی با هدایت فرانک لمپارد. جهانبخش که با گرفتن خطا و ارسال یک پاس به دهانه دروازه نشان داده بود چقدر آماده است و می خواهد ادامه درخشش بازی قبلی خود را در این بازی بزرگ هم به نمایش بگذارد، دست آخر زهرش را به چلسی ریخت تا سوپر فرانکی هیچوقت این روز و این سوپر گل را از یاد نبرد.

در دقیقه ۸۴ این بازی کرنری که بازیکنان برایتون فرستادند، با یک ضربه سر از لویس دانک همراه شد. این ضربه که در شرایط نامتعادلی زده شد، توپ را به سمت دیگری از محوطه جریمه چلسی برد که فقط یک بازیکن به آن نزدیک بود؛ شماره ۱۶ برایتون، اما نه در شرایطی ایده آل. علیرضا جهانبخش که در آن لحظه رو به دروازه نبود و زمان زیادی هم برای جفت و جور کردن موقعیت شوت زنی نداشت، بدون اتلاف حتی یک ثانیه بهترین تصمیم ممکن را گرفت و با ضربه ای آکروباتیک و فوق تماشایی دروازه چلسی را هدف گرفت. شلیک دیدنی علی جهان به گوشه دروازه کپا آریزابالاگا رفت و برای همیشه در یادها ماند. این گل تماشایی در نخستین روز سال ۲۰۲۰ میلادی ورزشگاه خانگی برایتون را منفجر کرد و زمینه ساز بازگشت روند محبوبیت جهانبخش در برایتون به یک سیر صعودی شد. سوپر گل علیرضا در اولین روز سال، می تواند یکی از کاندیدا های جدی جایزه پوشکاش در این سال باشد؛ هرچند که بیش از ۳۰۰ روز دیگر فرصت هست تا برای این گل زیبا در راه دریافت جایزه پوشکاش رقیب تراشیده شود.

تجارت گردان | اولین روز 2020؛ گل پوشکاش زدی علی جهان! + فیلم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.