×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | اولین پیروزی ایران در جام جهانی بسکتبال با برتری مقابل آنگولا

در ادامه جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال در چین، تیم ملی ایران که هر سه بازی مرحله گروهی را واگذار کرده بود، در دور بعد برای تعیین تیمهای رده های ۱۷ تا ۳۲ جام جهانی به مصاف آنگولا رفت که با برتری ۷۱ بر ۶۲ به اولین پیروزی اش در جام جهانی رسید.

ادامه این بازیها از آن جهت اهمیت دارد که بهترین تیم آسیایی المپیکی می شود و هیچ تیم آسیایی نتوانسته به جمع ۱۶ تیم برتر صعود کند.

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی، محمد حسن زاده و محمد جمشیدی، ترکیب ابتدایی ایران را در این بازی تشکیل می دادند.

تجارت گردان | اولین پیروزی ایران در جام جهانی بسکتبال با برتری مقابل آنگولا

کوارتر نخست؛ ۱۹ – ۱۷ ایران

ایران شروع خوبی داشت و در دقایق ابتدایی توانست ۵ امتیاز از حریف پیش بیفتد اما بازیکنان ایران سه بار توپ را از دست دادند و با توپ ربایی های حریف، آنگولا امتیازات عقب مانده را جبران کرد. تا یک دقیقه و ۲۵ ثانیه به پایان بازی، ایران ۱۵ بر ۱۴ پیش بود.

در حالی که در ثانیه های پایانی نتیجه بازی ۱۷ بر ۱۷ بود، در ثانیه پایانی بازی سجاد مشایخی پرتاب ۳ امتیازی انجام داد که با خطای حریف مواجه شد و سه پرتاب پنالتی بدست آورد که دو پرتابش گل شد و ایران کوارتر اول را ۱۹ بر ۱۷ برد.

تجارت گردان | اولین پیروزی ایران در جام جهانی بسکتبال با برتری مقابل آنگولا

کوارتر دوم؛ ۲۹ – ۲۸ آنگولا

دو تیم در نیمه دوم پایاپای پیش رفتند اما در حالی که ۴ دقیقه و ۵۰ ثانیه به پایان نیمه نخست مانده بود، اشتباهات بازیکنان ایران باعث شد آنگولا ۲۲ بر ۱۹ پیش افتد.

در روزی که حامد حدادی در امتیاز آوری بسیار کم فروغ بود و تنها یک امتیاز در نیمه نخست بدست آورد، آنگولا این نیمه را ۲۹ بر ۲۸ به سود خود پایان داد.

آرون گرامی پور که جای حدادی وارد بازی می‌شد با ۸ امتیاز و صمد نیکخواه بهرامی و محمد حسن زاده هر دو با ۶ امتیاز، بهترین امتیازآوران ایران در نیمه نخست بودند. ایران در نیمه اول ۱۱ بار توپ را از دست داد که آمار خوبی نبود اما در ریباند با ۲۰ ریباند، بهتر از حریف بود.

تجارت گردان | اولین پیروزی ایران در جام جهانی بسکتبال با برتری مقابل آنگولا

کوارتر سوم؛ ۴۸ – ۴۵ ایران

ایران با کسب ۵ امتیاز شروع خوبی داشت و ۳۳ بر ۲۹ پیش افتاد اما جمشیدی یک بار دیگر با اشتباهی که داشت توپ را از دست داد تا اختلاف به ۲ امتیاز برسد.

در ادامه، حدادی طلسم نیمه اول که تنها یک پرتاب پنالتی را گل کرده بود، شکست و برای اولین بار در این بازی پرتاب دو امتیازی اش گل شد.

دو تیم در کوارتر سوم هم پایاپای پیش رفتند.

با پرتاب ۳ امتیازی زیبای صمد نیکخواه ایران توانست کوارتر سوم را ۴۸ بر ۴۵ به سود خود پایان دهد.

کوارتر چهارم؛ ۷۱ – ۶۲ ایران

در حالی که ۸ دقیقه به پایان بازی مانده بود، ایران با پرتاب ۳ امتیازی صمد نیکخواه ۵۴ بر ۴۵ پیش افتاد تا برای اولین بار در این بازی با اختلاف ۹ امتیاز جلو باشد.

در حالی که صمد با ۱۸ امتیاز بهترین بازیکن ایران بود، با دو امتیاز یخچالی و مایک رستم پور، ایران ۶۴ بر ۵۷ در فاصله سه دقیقه به پایان بازی برنده بود اما همچنان کابوس از دست دادن بازی در دقایق پایانی، برای ایران استرس به همراه داشت. حضور رسول مظفری در بازی که به خوبی بازیکن امتیازآور آنگولا را مهار کرده بود، به حفظ برتری ایران کمک می‌کرد.

با دو پرتاب پنالتی مظفری، برتری ایران به ۱۰ امتیاز رسید (۶۷ – ۵۷) و این در حالی بود که کمتر از دو دقیقه به پایان بازی زمان بود.

صمد نیکخواه با یک فول – گل ایران را به امتیاز ۷۰ رساند تا مهران شاهین طبع روی نیمکت نفس راحتی بکشد. در نهایت ایران این بازی را ۷۱ بر ۶۲ پیروز شد تا مهیای دیدار بعدی مقابل فیلیپین شود.

در این بازی صمد نیکخواه بهرامی با ۲۱ امتیاز و تاثیرگذاری ۱۹ بهترین بازیکن میدان بود و این در حالی بود که آرون گرامی پور با ۱۱ و حامد حدادی با ۹ امتیاز به این برد ایران کمک کردند که حدادی ۸ امتیازش را در نیمه دوم به دست آورد.

در تیم آنگولا نیز کارلوس مورای با ۱۷ امتیاز بهترین بازیکن تیمش بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.