×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اکثر پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی نسخه الکترونیک تولید می کنند

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امیرعباس منوچهری در این گفتگو با بیان اینکه همکاران این سازمان برای آموزش نسخه نویسی الکترونیک به پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه می کنند، گفت: ما هیچ الزامی برای پزشکان در خصوص تولید نسخه الکترونیک نداریم، اما از طریق مشوق هایی که مشخص کرده ایم آنها را به تولید نسخه الکترونیک تشویق می کنیم.
وی افزود: بیش از ۲۳ هزار پزشک در کشور طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند که قریب به اتفاق آنها با سازمان تامین اجتماعی در بستر الکترونیک ارتباط دارند و نسخه الکترونیک تولید می کنند. هر پزشکی که تمایل داشته باشد می تواند اعلام همکاری خود را به ما اعلام کند و ظرف یک هفته پزشک طرف قرارداد این سازمان تلقی می شود.
دکتر منوچهری با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه با توقف تولید دفترچه بیمه جدید، اولین گام را به سوی پرونده الکترونیک سلامت بر خواهیم داشت،اظهار داشت: روزانه در کشور ۱۸۰ هزار نسخه الکترونیک از سوی پزشکان طرف قرارداد تولید می شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مزایای نسخه نویسی الکترونیکی گفت: در ماه ۲ میلیون بار مراجعه به شعب بابت صدور و یا تمدید دفترچه درمانی داشتیم که سالانه به ۶۰ میلیون مراجعه می رسید. با توجه به شیوع کرونا حذف این مراجعات برای سلامت بیمه شدگان موثر است. پیشگیری از خطانویسی و تداخلات دارویی و تکمیل پرونده سلامت از دیگر مزایای این طرح است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.