×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در حوزه آب و برق ایجاد شد

تجارت گردان | اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در حوزه آب و برق ایجاد شد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، افشین خصالی مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق گفت: مأموریت‌های متعددی همچون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با دستور وزیر نیرو به مجموعه ساتکاب واگذار شده است و اکنون حدود ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان برقی در کشور شناسایی شده است که از این تعداد همکاری با ۴۰ شرکت برای رفع موانع تولید و تجاری‌سازی محصولات آن‌ها آغاز شده است.

مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) ادامه داد: ۱۶۰ شرکت دانش‌بنیان بخش آب نیز شناسایی شده که در این میان همکاری ساتکاب با ۵۰ شرکت برای تجاری‌سازی محصولات آن‌ها در حال انجام است.

او افزود: در حال حاضر محصولات حوزه مدیریت مصرف و تقاضای آب و برق همانند کنتور‌های هوشمند، فناوری‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی و مدیریت مصرف آب و برق جزو اولویت‌های ساتکاب برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور پیگیری رفع موانع تولید و ساخت داخل است.

خصالی تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نیرو در این زمینه طرح پیک‌سایی و مدیریت مصرف برق در پیک تابستان است که در قالب برنامه ۰۹۹ برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات ساتکاب اضافه کرد: شرکت ساتکاب در حال آماده‌سازی قرارداد تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان با توانیر به منظور پیک‌سایی مصرف برق تابستان سال آینده در قالب برنامه ۰۹۹ است.

او افزود: شرکت ساتکاب با جذب سرمایه‌گذار از صندوق‌های فناوری، صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تهیه قرارداد حقوقی برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، حمایت‌های مناسبی را در دستور کار قرار داده است.

خصالی با تأکید بر اینکه این حرکت جدید ساتکاب با هدف ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در این حوزه تحت عنوان رویداد‌های کارآفرینی آب و برق «رکاب» برندسازی شده است، گفت: این اقدام برای اولین بار در وزارت نیرو پس از احیای ساتکاب و به دستور وزیر نیرو ایجاد شده است که بخش اعظم فعالیت‌های این اکوسیستم از طریق ساتکاب با هدف احصا نیاز‌های فناورانه و ارتباط با صنعت در حال تکمیل است.

مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات ساتکاب در پایان افزود: این اکوسیستم از سوی ساتکاب به منظور تأمین کالای آب و برق با رویکرد ساخت داخل در حال توسعه و رشد است و یک اکوسیستم زنده و پویا است.


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.