×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اگر جسارت دارید یافته‌های خود را ارایه کنید

تجارت گردان | اگر جسارت دارید یافته‌های خود را ارایه کنید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه جلسه ویژه بررسی علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی که از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز با حضور کارشناسان اوکراینی آغاز شد گفت: اگر اخبار دو روز گذشته درباره علت سقوط هواپیمای اوکراینی که سیاستمداران امریکایی و کانادایی منتشر کرده اند ساختارهای تخصصی را دارا هستند آنها اگر جرات و جسارت دارند گزارش سازمان های رسیدگی به سوانح هوایی امریکایی و کانادایی که مورد تایید ما نیز هست را برای اطلاع جهانیان اعلام کنند.

وی افزود: هرگونه اظهارنظر درباره علت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین تا پیش از رمزگشایی از جعبه سیاه، کارشناسی نیست اما تنها نکته‌ای که برای ما محرز است این است که هیچ موشکی به هواپیما اصابت نکرده است.

او گفت: از لحظه بلند شدن هواپیما تا زمان سقوط کمتر از ۲ دقیقه زمان برده است، افزود: حدود یک و نیم دقیقه از این زمان هواپیما در حالت آتش گرفته در حال پرواز بود و خلبان تلاش کرد تا هواپیما را به سمت فرودگاه امام خمینی بازگرداند.

وی افزود: همه شرکت‌های هوایی کشور توانایی بازخوانی جعبه سیاه هواپیماها را شرایط عادی دارند اما با توجه به صدمه وارد شده به جعبه سیاه هواپیما امکان استخراج اطلاعات برای تحلیل عملکرد خلبان در زمان حادثه دشوار است و این امر نیاز به نرم افزار و سخت افزارهای ویژه دارد که این تکنولوژی هم در کشور موجود است. اگر چنانچه موفق به بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده نشدیم از کشورهای دیگر که در این زمینه تکنولوژی لازم را دارند کمک خواهیم گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: برخورد شیء به هواپیما و اینکه بتواند حدود ۶۰ تا ۷۰ ثانیه پرواز کند از لحاظ علمی صحیح نیست.

عابدزاده تصریح کرد: قطعات هواپیمای اوکراینی در یک محیط خیلی محدود جمع‌آوری شده است و اگر قرار بود انفجاری در بالا صورت بگیرد قطعات باید خیلی پراکنده‌تر می‌شد.

به گزارش شبکه خبر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از سوئد و کانادا هم دعوت کردیم تا در امور سانحه نظارت داشته باشند، گفت: اطلاع‌رسانی ما به کشور‌های مختلف نشان می‌دهد ما در عملکرد خودمان صادق هستیم و اجازه می‌دهیم آمریکا‌یی‌ها، فرانسوی‌ها، کانادایی‌ها، سوئدی‌ها و اوکراینی‌ها بیایند و نحوه رسیدگی به سانحه را مشاهده کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.