×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ایران آماده همکاری سازنده با آژانس است

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شبکه خبر،سید عباس موسوی روز پنجشنبه با تبریک انتخاب رافائل گروسی به عنوان مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، برای او در این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق کرد.

وی با اشاره به نقش بسیار حساس و مهمی که کشور‌های عضو این نهاد در حوزه خلع سلاح و عدم اشاعه هسته‌ای و نیز توسعه همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای بر دوش آژانس بین المللی انرژی اتمی نهاده اند، ابراز امیدواری کرد که این نهاد بین المللی در دوره مسئولیت آقای گروسی در نهایت بی طرفی و حرفه‌ای گری به وظایف و مامور یت‌های بین المللی خطیر خود عمل نماید.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با تاکید بر نقش منحصر به فرد آژانس در ارتباط با جنبه‌های هسته‌ای برجام، و نیز اهمیت این نهاد در حوزه همکاری‌های هسته‌ای صلح آمیز کشورمان با سایر کشور‌های عضو، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده حفظ و گسترش تعامل و همکاری سازنده توام با حسن نیت و احترام متقابل با آژانس بر مبنای دقت حرفه‌ای و بیطرفی این نهاد است.

موسوی افزود: مسیر دیپلماسی باز است و اقدامات و تحرکاتی در این زمینه از سوی اروپایی‌ها و به ویژه فرانسوی‌ها وجود دارد و آن‌ها همچنان تلاش می‌کنند، اقداماتی را در راستای انجام تعهدات خود داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ اقدامی از سوی اروپایی‌ها مشاهده نشده است، افزود: تاکنون این تلاش‌ها به نتیجه ملموسی نرسیده است و فکر می‌کنیم کمیته‌ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است و در حال طراحی گام چهارم می‌باشد اگر شرایط به همین شکل پیش برود، گام چهارم را خواهیم برداشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین در خصوص سفر‌های آینده وزیر امور خارجه، افزود: تحرکات دیپلماتیک میان ما و همسایگان و حتی فراتر از آن ادامه دارد، بعد از سفر به عمان و ژنو، وزیر امورخارجه، هفته‌های آینده سفر‌های فرامنطقه‌ای را در دستور کار خود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.