×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ایران برخی خبرسازی‌ها درباره مهاجران غیرقانونی افغان را تکذیب کرد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر تداوم فضاسازی برخی رسانه‌های بیگانه – که با پول‌های نفتی اداره می‌شوند – درباره وقوع حادثه برای برخی شهروندان افغانستان در منطقه مرزی با ایران تاکید کرد: همانگونه که پیشتر توسط مقامات مختلف کشورمان بیان شد اخبار منتشره مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع افغانستان توسط مرزبانان ایرانی مجبور به بازگشت به افغانستان با عبور از رودخانه هریررود شده و دچار حادثه شده‌اند را قویا تکذیب می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به رغم بی ارتباط بودن موضوع به ایران و با توجه به درخواست مقامات افغانستان، این وزارتخانه به‌دلیل روابط برادرانه مبتنی بر اصول حسن نیت و حسن همجواری بین دو کشور، امروز چهارشنبه طی یادداشتی رسمی به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران آمادگی مقامات ذیربط در ایران را برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعاهای مطرح شده اعلام کرد.

موسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مرزهای خود با افغانستان را مرزهای صلح و دوستی دانسته و بر عزم و اراده خود برای تداوم روابط دوستانه و برادرانه با کشور جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس احترام متقابل تاکید می‌کند.

به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد: هیأتی را برای بررسی ادعای رسانه‌های افغانستان مبنی بر کشته شدن شماری از مهاجر غیر قانونی افغان در امتداد رودخانه هریرود در خاک ایران انتخاب کرده است.

برخی رسانه‌ها ویدئویی را منتشر کرده‌اند که در آن شخصی مدعی شده افرادی به شکل غیر قانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و پس از بازداشت توسط نیروی مرزی ایران به رودخانه انداخته شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.