×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
ایران به جمع سازندگان رباتهای مکندۀ کاتالیست پیوست

تجارت گردان | ایران به جمع سازندگان رباتهای مکندۀ کاتالیست پیوست

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، سعید مرادی، مهندس فرایند دفتر فنی تولید فولاد سبا با تأکید بر این‌که برای اولین بار در کشور از ربات برای تخلیۀ کاتالیست‌های سولفورزدایی مخازن واحد احیا مستقیم سبا استفاده شد، گفت: دانش ساخت این ربات و استفاده از آن، قبل از این تنها در اختیار سه کشور بود و با اجرای این پروژه، ایران به جمع کشورهای دارای این توانایی ملحق شد.
وی با اشاره به این‌که نقش این ربات‌ها در افزایش ایمنی کارکنان هنگام تخلیه کاتالیست‌ها بسیار حائز اهمیت است افزود: علاوه بر این ربات‌ها می‌توانند در سرعت تخلیه نیز مؤثر باشند.
مرادی اظهار داشت: این ربات مکنده که دارای اتاقک فرمان خارج از مخزن است و بدون هیچ جریان الکتریکی و فقط با نیروی هیدرولیک و پنوماتیک با خاصیت ضد انفجاری عمل می‌کند، در طول  شش ماه طراحی و ساخته شد و در پروژۀ تخلیه و شارژ مخازن سولفورزدایی سبا به‌صورت موفقیت‌آمیز آزمایش شد و مورداستفاده قرار گرفت.
مهندس فرایند دفتر فنی تولید فولاد سبا تصریح کرد: ربات مکنده قابلیت استفاده در مجموعه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را نیز دارد و می‌تواند باعث تحولی مهم در پروژه‌های تخلیۀ مخازن شود.
ربات مکنده علاوه بر افزایش ایمنی کارکنان، افزایش تولید را نیز به همراه دارد
در همین خصوص، آرش نوروزی، تکنسین تولید مجتمع فولاد سبا گفت: هنگام تخلیۀ کاتالیست با   استفاده از ربات، علاوه بر ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، مخازن مذکور سریع‌تر تخلیه و شارژ می‌شوند و در مدار واحد سولفورزدایی قرار می‌گیرند. این فرایند علاوه بر افزایش عمر کاتالیست‌های ریفرمر، در افزایش میزان تناژ تولیدی تا ۱۵ تن بر ساعت نقش مؤثری ایفا می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.