×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایران خواستار اقدام سریع رومانی برای روشن شدن علت مرگ تبعه ایرانی شد

تجارت گردان | ایران خواستار اقدام سریع رومانی برای روشن شدن علت مرگ تبعه ایرانی شد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه با دعوت از سفیر رومانی در تهران و اعطای یادداشت رسمی وزارت امور خارجه به وی خواستار تسریع در اقدام مقامات ذی‌ربط کشور رومانی برای بررسی و اعلام علت مرگ غلامرضا منصوری، تبعه ایرانی شد.

مدیرکل کنسولی ضمن تاکید بر وظیفه دولت رومانی در تامین امنیت جانی غلامرضا منصوری که تحت نظارت پلیس آن کشور قرار داشته، با اشاره به درخواست خانواده متوفی و اهمیت این پرونده برای افکار عمومی بر لزوم سرعت بخشیدن به روند انجام تحقیقات پزشکی و قانونی، شفاف سازی در خصوص علت فوت غلامرضا منصوری و انتقال جسد متوفی به کشور تاکید کرد.

سفیر رومانی نیز در این ملاقات تصریح کرد که بعد از اخذ نظر مقامات کشورش در این زمینه نتیجه اقدامات صورت گرفته را در اختیار مقامات جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد داد.

به گزارش ایرنا غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر است که از کشور متواری و به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم بود.

روزنامه ملی جورنالول رومانی روز جمعه با انتشار خبر فوت غلامرضا منصوری اعلام کرد: مردی که امروز به علت پرت شدن از اتاق هتل خود واقع در پایتخت رومانی جان خود را از دست داد، غلامرضا منصوری قاضی ایرانی تحت کنترل قضایی است که منتظر تصمیم استرداد بود.

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل نیروی انتظامی هم در خصوص اقدامات انجام شده در پرونده منصوری اظهار داشت: پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به پلیس اینترپل رومانی ضمن درخواست جسد متوفی، از این پلیس تقاضا کرد تا اطلاعات تکمیلی در خصوص وقوع این حادثه را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور بررسی وضعیت صحنه حادثه و علت دقیق آن، تیمی از پلیس ایران تشکیل و در صورت پاسخ مثبت از سوی کشور رومانی، به آن کشور اعزام خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.