×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایران خودرو یک تنه رشد اقتصادی کشور را جابجاکرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از  رصد روز ، سال ۱۴۰۰ مهمترین سال در حوزه تولید صنعت خودروسازی کشور است. توسعه محصول قوای محرکه و افزایش تیراژ تولید در گروه صنعتی ایران خودرو استارت زده شده موضوعی که می تواند برای بخش صنعتی کشور با توجه به حساسیت های صنعت خودرو برای اقتصاد کشور حائز اهمیت باشد. در این خصوص امیر حسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو به خبرنگار رصد روز گفت: ایران خودرو درحوزه توسعه محصول ، قوای محرکه با اتکا به دانش مهندسان ایرانی نسبت به دیگر خودرو سازان جهادی فکر و عمل کرد که این باید الگویی برای دیگران صنایع باشد.

وی افزود: خودرو تارا در شرایط سخت تحریمی طراحی و تولید شد که این امر نشان دهنده عزم ایران خودرو برای توسعه محصول با نشان ایرانی است وبه طور کلی این خودرو ساز در بخش فناوری نمایش خوبی داشت به طور خاص یکی از مهمترین این اقدامات بحث موتور بود. در ایران خودرو کارهای بزرگی در این مورد انجام شد و به طور خاص می توان به موتور سه سیلندر اشاره کرد که امسال تا سال آینده شاهد آن خواهیم بود که البته در کنار این موضوع ایران خودرویی ها از نخستین گیربکس شش سرعته درسال گذشته رونمایی کردند .

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد : رشد اقتصادی کشور در سال گذشته مدیون جهش تولید در ایران خودرواست که با همدلی قطعه سازان و تلاش جهاد گران تولید بدست آمده است . به عبارت بهتر ایران خودرو یک تنه رشد اقتصادی کشور را جابجاکرد.

کاکایی در خصوص ارزیابی مدیران خودرویی گفت: ارزیابی من از مدیران خودرو به خصوص ایران خودرو ارزیابی خوبی است با توجه به شرایطی که در اختیار آنها بود. اگر این روند ادامه پیدا کند و قیمت گذاری تصحیح شود و از دل آن صادرات و توسعه بازار ایجاد شود می توان گفت از نظر اقتصادی هم در دنیا موفق هستند .

وی اضافه کرد: مدیران خودرو سازان با توجه به شرایط موجود اقتصادی کشور ، تحریم ها و کرونا توانستند چرخ صنعت و تولید را به حرکت درآورند با این حال بزرگ ترین مانع برسراه توسعه فعالیت های خودرو سازان قیمت گذاری دستوری است که درسال ۱۴۰۰ باید این نظام قیمت گذاری منطقی شود.

کاکایی با بیان اینکه صنعت خودرو به تصمیمات سیاسی وابسته است گفت: این موضوع در شعار سال که رهبری فرمودند اشاراتی دارد که اولا پشتیبانی کنید و دوماً مانع زدایی انجام دهید اگر این این دو اتفاق نیفتد شک نکنید که قطعه سازی و خودروسازی دچارچالش خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.