×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایران و ارمنستان بر توسعه روابط در زمینه انرژی تاکید کردند

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت نیرو، “علی اکبر محرابیان” در دیدار با “آرتاشس تومانیان” مشاور نخست وزیر جمهوری ارمنستان که در ساختمان وزارت نیرو برگزار شد، با اشاره به روابط ممتاز دو کشور، افزود: دولت سیزدهم بر توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید داشته و بر همین اساس نیز این روابط هر روز رو به افزایش است.
وی با معرفی توانمندی کشور، بر لزوم آماده‌سازی شرایط برای دیدار رییس جمهوری ایران و نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد.
وزیر نیرو همچنین با معرفی توانمندی شرکت‌های فعال ایرانی در بخش خدمات فنی و مهندسی و گستره فعالیت‌ این شرکت‌ها در اقصی نقاط جهان و همچنین ساخت و تعمیرات نیروگاهی، احداث نیروگاه‌های برق‌آبی و دیگر موارد، پیشنهاد کرد گردهمایی‌های دوسویه‌ای جهت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همکاری دو کشور با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار و زمینه همکاری فعالان اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.
در ادامه دو طرف بر توسعه روابط حوزه انرژی و رفع موانع برای زمینه‌سازی افزایش تعامل ها تأکید کردند.
همچنین در این جلسه بر هماهنگی برگزاری هفدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ارمنستان در تاریخ ٢٠ تا ٢٣ اردیبهشت به میزبانی طرف ارمنی تاکید کرده و این اجلاس را برای توسعه ارتباطات دو کشور در چارچوب انرژی، مهم عنوان کردند.
در ادامه نیز “آرتاشس تومانیان”، مشاور نخست وزیر جمهوری ارمنستان ضمن بررسی موضوع های مهم همکاری دوجانبه، در خصوص تصمیم های سازنده‌ به منظور توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین بخش انرژی با رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، تهران و ایروان سال ۲۰۰۴ میلادی (١٣٨٣) قرارداد تهاتر گاز و برق را برای مدت ۲۰ سال امضا کردند که بر اساس آن، گاز صادراتی ایران به مصرف نیروگاه‌های تولید برق در ارمنستان می‌رسد و در عوض، ایران از ارمنستان برق وارد می‌کند. ارمنستان از اواسط سال ٢٠٠٩ واردات گاز از ایران را آغاز کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.