×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ایران ۴ آبان رسماً عضو اتحادیه اوراسیا می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،مرتضی میری با بیان اینکه اتحادیه اوراسیا یک اتحادیه منطقه‌ای است، افزود: با وجود تشابهات و اشتراکات فرهنگی بین کشور‌های عضو اتحادیه، طبیعتاً این اتحادیه از منظر فرهنگی و مذهبی نیز می‌تواند اشتراکات و صلح را بین کشور‌ها ایجاد کند.

وی درخصوص وضعیت ایران برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا گفت: ایران از چهارم آبان امسال رسماً عضو اتحادیه اوراسیا می‌شود و ۵۰۲ قلم کالا از ایران بدون تعرفه صادر خواهد شد.

عضو کنفدراسیون صادرات ایران افزود: ممکن است ظرفیتی در این اتحادیه وجود داشته باشد، اما برنامه‌ریزی باید بر اساس واقعیات و منابع موجود و وضعیت فعلی باشد که متأسفانه معمولاً برنامه‌ریزی در کشور ما به‌عکس این مدل است.

میری با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: تجربه نشان داده که عدم استفاده از بخش خصوصی در ورود به یک پیمان از میزان ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کاسته است.

وی افزود: وقتی دولت عضو پیمان اوراسیا می‌شود طبیعتاً بقیه کار‌ها را بخش خصوصی باید انجام دهد، اما متأسفانه در زمان پیوستن به این پیمان از بخش خصوصی استفاده نمی‌شود از این روست که عموم هیئت‌هایی که وارد ایران می‌شوند فروشنده هستند.

میری با اشاره به اهمیت مطالعه بازار‌های مختلف و تدوین اطلاعات گفت: یکی از وظایف رایزنان اقتصادی کشور و سفارتخانه‌ها همین موضوع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.