×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ایزوایکو یکی از ظرفیت های عظیم دنیا در حوزه صنعت دریایی

به گزارش تجارت گردان به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در روز پنجشنبه مورخ ۲۸ دی ماه ١۴٠٢ دکتر یاسر جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام با حضور در بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور و بازدید از توانمندیها، ظرفیتها و پروژه های در دست اجرای این مجتمع عظیم صنعتی، جلسه مشترکی با مدیرعامل، مدیران و معاونین ایزوایکو برگزار کرد.
رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام در جریان این بازدید ایزوایکو را یکی از صنایع پیشران تأکید شده در سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم به اهداف سیاست های کلی اقتصا دریا محور برسیم که تاکید شده است صنایع پیشران در کشور فعال شوند، یکی از صنایع پیشران همین کشتی سازی است.

دکتر جبرائیلی افزود: بنده امروز پس از بازدید از این مجموعه عظیم صنعتی هم احساس غرور و افتخار کردم و هم قدری احساس تأسف، غرور و افتخار بابت این زیرساخت عظیم و همچنین نیروی انساننی توانمند و دانشی که در این زیرساخت وجود دارد. و تأسف به این دلیل که به گفته مدیران مجموعه درحال حاضر تنها سی درصد از توان و ظرفیت مجتمع ایزوایکو فعال بوده و هفتاد درصد از ظرفیت این زیرساخت خالی است.
دکتر جبرائیلی در ادامه عنوان کرد: به نظر من این ظرفیت یکی از ظرفیت های عظیم دنیا در حوزه صنعت دریایی، چه در حوزه سکو های نفت و گاز و چه در حوزه ساخت و تعمیرات شناورهاست. من با تعدادی از افسران و کاپیتان های شناورهایی که برای تعمیر به ایزوایکو مراجعه کرده اند صحبت کردم که هم از کیفیت کار و هم قیمت نهایی و زمان تعمیرات راضی بودند.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام در خصوص قیمت بالای مواد اولیه در کشور افزود: متاسفانه مشکل جهانی سازی قیمت مواد اولیه در کشور مشکلی همه گیر است که در اینجا هم بطور محسوس خودنمایی میکند و ما را از مزیت های داخلی خودمان محروم کرده است.

دکتر جبرائیلی ادامه داد: هزینه ساخت کشتی با جهانی بودن و دلاری بودن قیمت مواد اولیه بالا رفته است و مزیت رقابتی ما را از بین برده است به نحوی که به گفته دوستان، ما اگر ورق را از سایر کشورها وارد کنیم ارزانتر از خرید داخلی تمام میشود که ضربه سنگینی به این صنعت وارد کرده است. اگر ما بخواهیم سیاست های کلی اقتصاد دریا محور تحقق پیدا کند باید این معضل را حل کنیم تا ظرفیت های معطل مانده کشور احیا و به کار کشور بیایند.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده با وسعت ۱۱۰۰ هکتار در ۳۷کیلومتری غرب بندرعباس است که مجموعه های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است. ایزوایکو تلاش میکند در افق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی سازی، سکوسازی، ترمینال های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.