×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اینستاگرام ممکن است در آینده از کاربران بخواهد هویت خود را با ویدئوی سلفی تایید کنند

براساس اسکرین‌شات‌هایی که توسط مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی، در توییتر منتشر شده، اینستاگرام از برخی کاربران می‌خواهد یک ویدیوی سلفی ارسال کنند که زاویه‌های مختلف صورت آن‌ها را نشان می‌دهد تا با این شیوه تأیید کنند یک شخص واقعی هستند. این شبکه اجتماعی مدت‌ها است در حال مقابله با حساب‌های ربات است. آن‌ها می‌توانند پیام‌های اسپم ارسال کنند، کاربران دیگر را آزار دهند یا برای افزایش تقلبی تعداد لایک یا فالوور مورد استفاده قرار گیرند. ممکن است متا (که قبلاً فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام بود) در حال استفاده از این روش باشد تا بتواند ربات‌ها را سریع‌تر تشخیص دهد.

به گزارش ورج، این شرکت سال گذشته آزمایش ویژگی مذکور را آغاز کرد اما با مشکلات فنی مواجه شد. چندین کاربر گزارش داده‌اند که از آن‌ها خواسته شده است برای تأیید حساب‌های موجود خود یک سلفی ویدیویی بگیرند.

Instagram is now using video selfies to confirm users identity

Meta promises not to collect biometric data. pic.twitter.com/FNT2AdW8H2— Matt Navarra (@MattNavarra) November 15, 2021

(ترجمه: اینستاگرام اکنون از ویدئوهای سلفی‌ برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کند.

متا قول داده اطلاعات بیومتریک را جمع‌آوری نکند.)

فرد دیگری نیز در توییتر اسکرین‌شاتی از صفحه راهنما برای مرحله ضبط سلفی به اشتراک گذاشت. در این تصاویر مشخص شده که اینستاگرام تمام زوایای صورت شما را نگاه می‌کند تا مطمئن شود یک فرد واقعی هستید.

ارسال ویدئوی سلفی برای تایید هویت اینستاگرام

مشخص نیست که آیا این ویژگی در مرحله آزمایشی قرار دارد یا به آرامی در حال گسترش است. متا در مورد اینکه آیا در نهایت همه مجبور به گرفتن سلفی ویدیویی خواهند شد یا خیر اظهار نظری نکرده، اما اینستاگرام در توییتر پستی به اشتراک گذاشته و این مسئله را توضیح داده است. براساس متن منتشر شده توسط این شرکت، تنها از حساب‌هایی که رفتار مشکوکی دارند (مانند دنبال کردن سریع تعداد زیادی حساب) درخواست می‌شود ویدئوی سلفی ارسال کنند. این شرکت همچنین اعلام که ویژگی مذکور از سیستم تشخیص چهره استفاده نکرده و تیم‌های اینستاگرام ویدیوها را بررسی می‌کنند.

One of the ways we use video selfies is when we think an account could be a bot. For example, if the account likes lots of posts or follows a ton of accounts in a matter of seconds, video selfies help us determine if there’s a real person behind the account or not.— Instagram Comms (@InstagramComms) November 17, 2021

(ترجمه: اینستاگرام از تشخیص چهره استفاده نمی‌کند و ما برای بررسی ویدیوهای سلفی نیز آن را به کار نگرفته‌ایم. بیش از یک سال پیش سلفی‌های ویدیویی را معرفی کردیم تا تأیید کنیم که یک شخص واقعی پشت حساب وجود دارد و نه یک ربات.

یکی از راه‌هایی که ما از سلفی‌های ویدیویی استفاده می‌کنیم زمانی است که به نظر می‌رسد یک حساب کاربری می‌تواند ربات باشد. به عنوان مثال، اگر حساب پست‌های زیادی را لایک یا تعداد زیادی حساب را در چند ثانیه فالو کند، ویدئوهای سلفی به ما کمک می‌کنند بفهمیم آیا یک شخص واقعی پشت حساب وجود دارد یا خیر. )

از آن‌جایی که متا مدتی پیش گفته بود یکی از ویژگی‌های مبتنی بر تشخیص چهره خود را غیرفعال می‌کند، این اقدام اینستاگرام برای عده‌ای تعجب‌آور است. البته همان‌طور که در اسکرین‌شات‌ها و پیام خود این شرکت مشخص است، برای بررسی ویدئوها از سیستم تشخیص چهره استفاده نشده و ویدئو پس از ۳۰ روز حذف می‌شود.

در گذشته فیسبوک بارها اعتماد مردم را زیر سؤال برده، به همین دلیل ممکن است قول اخیر متا مبنی بر حذف کردن ویدئوها برای عده‌ای کافی نباشد و باعث نشود آن به این سیاست جدید اعتماد کنند. ممکن است کاربران به یاد بیاورند که چندی پیش تنها یک باگ باعث شد سودجویان به اطلاعات شخصی کاربران از جمله روز تولد آن‌ها دسترسی داشته باشند. به‌طور کلی نیز ارسال ویدئو از چهره برای اینستاگرام می‌تواند برای بعضی کاربران که دوست ندارد چهره آن‌ها مشخص باشد، سخت به نظر برسد و نمی‌توان آن‌ها را سرزنش کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.