×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
بارگذاری نهاده‌های دامی با ارز نیمایی در سامانه بازارگاه /خرید تضمینی مرغ و تخم‌مرغ مازاد تولید

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی‌، «سید جواد ساداتی‌نژاد» در حاشیه نشست وبیناری هماهنگی پرداخت تسهیلات به مرغداران، دامداران و در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها افزود: یکی از بخش‌های مهم در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، بخش تولید در صنعت دام و طیور و حوزه غذا است که امروز آخرین نشست هماهنگی بین بخش‌های مختلف را در سراسر کشور داشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تامین سرمایه در گردش برای دامداران و مرغداران از دیگر مسائل مهم برای ما است که در این راستا از امروز تا پایان طرح، کارگروه مشترکی بین معاونت بازرگانی و بانک کشاورزی تشکیل شده و روند ثبت متقاضیان به بیش از ۲ هزار نفر رسیده است.

وی تصریح‌کرد: بانک کشاورزی هم در شعب منتخب خود کار را به صورت سه شیفت پیگیری خواهد کرد تا مشکلات سرمایه در گردش به سرعت برطرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه‌داد: طبق بخشنامه بانک مرکزی، مصوبه سران سه قوه و مجوز هیات دولت، این تسهیلات در سه بخش ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد سود تخصیص می‌یابد که ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این کار در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد افزود: همه موانع برای دریافت تسهیلات معلق شده است تا به سهولت کار به پیش برود.

وی اضافه‌کرد: دامداران و مرغداران بر روی سامانه بازارگاه ۵۰ درصد از نهاده را از طریق تسهیلات دریافت می‌کنند و ۵۰ درصد باقی مانده، هم به صورت واریز نقدی و هم به صورت توافق با فروشنده قابل اجرا است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بارگذاری نهاده‌های دامی نیمایی بر روی سامانه بازارگاه انجام شده و نهاده در دسترس دامداران و مرغداران قرار دارد و افراد می‌توانند بر اساس سهمیه نهاده دریافت کنند، این فرایند ادامه خواهد داشت و هیچ نگرانی بابت سرمایه در گردش وجود ندارد.

وی با اشاره به خرید تضمینی مرغ و تخم‌مرغ در صورت مازاد تولید، عنوان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور در صورت مازاد تولید آمادگی خرید دارد، بر این اساس جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

ساداتی‌نژاد با بیان این که مرغداران برای جوجه‌ریزی نگرانی نداشته باشند، ادامه‌داد: شرکت پشتیبانی امور دام با مرغداران عقد قرارداد خواهد کرد و مرغ تولیدی از تولیدکنندگان خریداری خواهد شد.

وی افزود: در تولید شیر هم اگر مازاد تولید احتمالی به وجود آید، با همکاری شرکت‌های خصوصی لبنی شیر مازاد از اقصی نقاط کشور جمع آوری و خریداری خواهد شد، همچنین تعاون روستایی هم برای این امر تجهیز شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد با اهتمام مرغداران، دامداران، شیلات و دامداران روستایی و عشایری این طرح به نحو مطلوب انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.