×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازارهای هدف صادراتی را از دست دادیم

به گزارش تجارت گردان ، دکتر محمدرضا گنجی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى صنایع لاستیک کشور گفت: حدود ۳۰ درصد از مواد اولیه تولید لاستیک از خارج و ۷۰ درصد در داخل کشور تولید می شود که البته بخشی از این مواد اولیه نیاز به ارز دارد و این در حالی است که به سختی ارز نیمایی به آن اختصاص داده می شود .

وی در رابطه با مسائل و مشکلات موجود در حوزه تولید تایر در ایران جدا از مسائل سایر واحدهای تولیدی در کشور نیست و ما نیز مانند سایر بخش های تولید با مشکلات متعددی مواجهیم گفت: در حال حاضر مهم ترین چالش ما مساله سرمایه در گردش است. قیمت دلار از نرخ ۴۲۰۰ تومان به یک باره به ۲۴ هزار تومان رسید افزایش قیمت ۶ برابری را تجربه کرد و بر این اساس ما امروز درحقیقت به ۶ برابر سرمایه در گردش بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم مانند سابق به فعالیت خود ادامه دهیم.

 رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى صنایع لاستیک کشوردر مورد صادرات تایر و مشکلات پیش روی آن  توضیح داد : متاسفانه به رغم اینکه مشتریان خارجی برای تولیدات تایر ما وجود دارد،نمیتوانیم تولیدات خود را صادر کنیم . چون دولت معتقد است که اگر تایرهای تولیدی صادر شود، با کمبود تایر در  داخل کشور مواجه خواهیم شد، در حالی که این چنین نیست و با سیاست گذاری درست می توان این مشکل را حل کرد .

بر اساس این گزارش، جهش نرخ ارز تاثیرات مستقیمی بر تولید تایر در داخل کشور به همراه داشته و موجب شده قیمت تمام شده تولید تایر افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی تولیدکنندگان مجبور به افزایش قیمت فروش تولیدات خود شده اند و در نتیجه این افزایش چند مرحله ای نرخ تایر، قیمت ها به قدری بالا رفته که مصرف کنندگان به سختی لاستیک خریداری می کنند و این خود باعث شده که میزان فروش کارخانه های تولید تایر با کاهش رو به رو شود.

تجارت گردان | بازارهای هدف صادراتی را از دست دادیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.