بازارهای هدف صادراتی را از دست دادیم

به گزارش تجارت گردان ، دکتر محمدرضا گنجی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى صنایع لاستیک کشور گفت: حدود ۳۰ درصد از مواد اولیه تولید لاستیک از خارج و ۷۰ درصد در داخل کشور تولید می شود که البته بخشی از این مواد اولیه نیاز به ارز دارد و این در حالی است که به سختی ارز نیمایی به آن اختصاص داده می شود .

وی در رابطه با مسائل و مشکلات موجود در حوزه تولید تایر در ایران جدا از مسائل سایر واحدهای تولیدی در کشور نیست و ما نیز مانند سایر بخش های تولید با مشکلات متعددی مواجهیم گفت: در حال حاضر مهم ترین چالش ما مساله سرمایه در گردش است. قیمت دلار از نرخ ۴۲۰۰ تومان به یک باره به ۲۴ هزار تومان رسید افزایش قیمت ۶ برابری را تجربه کرد و بر این اساس ما امروز درحقیقت به ۶ برابر سرمایه در گردش بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم مانند سابق به فعالیت خود ادامه دهیم.

 رئیس هیئت مدیره انجمن صنفى صنایع لاستیک کشوردر مورد صادرات تایر و مشکلات پیش روی آن  توضیح داد : متاسفانه به رغم اینکه مشتریان خارجی برای تولیدات تایر ما وجود دارد،نمیتوانیم تولیدات خود را صادر کنیم . چون دولت معتقد است که اگر تایرهای تولیدی صادر شود، با کمبود تایر در  داخل کشور مواجه خواهیم شد، در حالی که این چنین نیست و با سیاست گذاری درست می توان این مشکل را حل کرد .

بر اساس این گزارش، جهش نرخ ارز تاثیرات مستقیمی بر تولید تایر در داخل کشور به همراه داشته و موجب شده قیمت تمام شده تولید تایر افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی تولیدکنندگان مجبور به افزایش قیمت فروش تولیدات خود شده اند و در نتیجه این افزایش چند مرحله ای نرخ تایر، قیمت ها به قدری بالا رفته که مصرف کنندگان به سختی لاستیک خریداری می کنند و این خود باعث شده که میزان فروش کارخانه های تولید تایر با کاهش رو به رو شود.

فتحنایی

Recent Posts

صرفه جویی ۳.۵ میلیون دلاری شرکت پتروشیمی مارون با مدیریت ضایعات پلیمری

باتلاش و همت تیم‌های مدیریت کیفیت، فرآیند، بسته بندی، انبار محصول و واحدهای تولیدی و…

8 ساعت ago

نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: تعهد جبران خسارت در جایی…

17 ساعت ago

جهش تولید سه محصول در ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران صنعت فولاد کشور و بزرگترین تولید کننده مقاطع طویل…

17 ساعت ago

پیام مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت

دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره طی پیامی فرارسیدن عید بزرگ قربان…

19 ساعت ago

ارائه بسته‌های ویژه همراه اول از عید قربان تا غدیر

بسته‌های ترکیبی جدید همراه اول به مناسبت دهه ولایت با تخفیف ویژه ارائه شد.

19 ساعت ago