×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | بازدهی بورس بیش از ۲۳۰ درصد است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از میزان، یاسر فلاح گفت: بازار سرمایه در حال حاضر از شرایط مطلوبی برخوردار است و شاخص بورس تهران به عنوان یک نماگر مهم اقتصادی طی دو سال گذشته قله‌های تاریخی را فتح و رکورد‌های جدیدی را ثبت کرده است، سودآوری و صورت‌های مالی شرکت‌ها نیز بیانگر این است که شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه تیرماه سال ۹۵ شاخص کل، در کانال ۷۴ هزار واحدی قرار داشت و اکنون در آستانه ورود به کانال ۲۵۰ هزار واحدی است، افزود: آمار نشان می‌دهد بازدهی بورس بیش از ۲۳۰ درصد است، با این حال علاوه بر بازدهی مطلوب بازار سرمایه باید به نقش این نهاد مهم اقتصادی در کنترل نقدینگی و هدایت منابع به بخش مولد اقتصاد توجه کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با وجود شرایط مطلوب، ما همچنان به فرهنگ سازی و بسط مفاهیم بورسی نیاز داریم و قطعا رسانه‌های جمعی مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف هستند.

بازار سرمایه، خبر محور است

فلاح افزود: سطح تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با رسانه‌های جمعی در مطلوب‌ترین وضعیت قرار دارد و سلسله جشنواره‌های سالانه بورس و رسانه نیز با هدف افزایش تعامل سازمان با اصحاب رسانه، تقویت توان تخصصی مطبوعات، افزایش سطح سواد عمومی و فرهنگ سازی برگزار می‌شود و اکنون در آستانه برگزاری سومین دوره این رویداد مهم بازار سرمایه هستیم.

دبیر اجرایی سومین جشنواره بورس و رسانه با تاکید بر اینکه ما همچنان به تعامل بیشتر با رسانه‌ها نیاز داریم افزود: بازار سرمایه، خبر محور است و اصلی‌ترین عامل موثر این بازار دسترسی به اطلاعات و اخبار است، سرمایه گذاران برای تصمیم‌گیری به اطلاعات شفاف، کامل، قابل اعتماد و بهنگام نیاز دارند، با این پیش فرض، تقویت رسانه ها، افزایش استانداردها، سرعت اطلاع رسانی و بالابردن کیفیت و صحت اخبار بازار سرمایه برای نهاد ناظر از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی افزود: امروز رسانه‌ها نقش پررنگی در توسعه بازار سرمایه ایفا می‌کنند و برگزاری رویداد‌هایی مانند جشنواره بورس و رسانه از یکسو عاملی برای بهبود عملکرد تخصصی رسانه‌ها و از سوی دیگر ابزاری برای فرهنگ سازی جمعی است، خروج سرمایه‌ها از پارکینگ اقتصادی و حرکت به سمت بخش مولد اقتصاد محصول تلاش رسانه‌ها است. رسانه‌ها همواره انتقادات را مطرح و مسایل را به مسئولین و مردم گوشزد می‌کنند و بدیهی است که آینه تمام نمای بازار سرمایه نیز هستند. در این شرایط وظیفه رسانه در استمرار هدایت نقدینگی به جایگاه واقعی اقتصاد، سنگین است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه علاوه بر رویکرد‌های رسانه محور اقدامات دیگری همچون برگزاری لیگ ستارگان بورس در حال انجام است و رسانه‌ها با بازتاب این اقدامات نقش مهمی در توسعه اقتصاد ملی ایفا می‌کنند، گفت: در مرداد ماه ۹۶ به همت روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، اولین دوره لیگ ستارگان بورس ایران با حضور ۱۰ دانشگاه برتر تهران برگزار شد، دومین دوره این رویداد نیز تیر ماه ۹۷ در سطح کشوری برگزار شد و روز شنبه (پانزدهم تیر ماه) سومین دوره آن با رویکرد بین المللی رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند و با پایان این رویداد مهم بورسی شاهد ورود اولین نسل از سفیران بین المللی بازار سرمایه ایران خواهیم بود.

فلاح ضمن بیان اینکه تیم منتخب دانشگاه‌های عمان، سوریه، ترکیه و دو تیم از دانشگاه‌های عراق (بغداد و بصره) در این رقابت‌ها حضور دارند، ابراز امیدواری کرد رسانه‌های جمعی با بازتاب این رویداد مهم بازار سرمایه یاری گر اقتصاد ملی باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.