×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید قائم مقام وزیرصمت در امور بازرگانی از مرکز ملی فرش ایران

تجارت گردان | بازدید قائم مقام وزیرصمت در امور بازرگانی از مرکز ملی فرش ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مرکزملی فرش ایران،حسین مدرس خیابانی دراین نشست صمیمانه به همراه مدیران و همکاران مرکز که صبح امروزانجام گرفت، ضمن عرض تسلیت و ادای دین به شهادت سردار سلیمانی و جان باختگان سانحه هوایی، براهمیت نقش فرش دستباف در عرصه اشتغال و ارزآوری تاکید و افزود: عزم جدی شروع شده تا بخش خصوصی از ظرفیت های مرکز ملی فرش ایران استفاده کند و جایگاه فرش دستباف در بازار جهانی باز پس گرفته شود.

مدرس خیابانی در ادامه بر حضور نماینده بخش خصوصی در جلسات و تصمیم گیری های مرکز تاکید ورزید و توصیه نمود شورای حمایت از تولید و صادرات در مرکز ملی فرش با حضور تشکل ها، انجمن ها و بخش خصوصی تشکیل شود و از ظرفیت های مناطق و استان ها غافل نشوید.

وی افزود: فرش پرچم دوم و نشان هویت ما است و متاسفانه ما جایگاه خود را به کشورهای دیگر داده ایم. صادرات  فرش به همراه زعفران، خشکبار و غیره که جزء اقلام صادرات سنتی ما هستند به تناسب صادرات بخش صنعت ما افزایش نیافته و ما در این مورد غفلت داشته ایم.

توجه به انجمن ها و تشکل ها، هویت بخشی بافندگان، شناسنامه دار کردن فرش، تقویت زیرساخت های تجاری، بسته بندی و ایجاد نمایشگاه دائم از دیگر محورهای گفت و گوی قائم مقام وزیرصمت دراموربازرگانی در امور بازرگانی بود.

مدرس خیابانی با بیان این که فرش دستباف در اکسپو حضور جدی داشته باشد افزود: فضایی دائمی در اختیار فرش دستباف قرار گیرد.

در ادامه این جلسه فرحناز رافع رئیس مرکزملی فرش ایران نیز از اهمیت سیاست گذاری در عرصه داخلی فرش دستباف خبرداد.

توسعه هدفمندسازی پژوهش، آموزش، تبلیغات و پژوهش، هویت بخشی فرش دستباف و شناسنامه دار کردن فرش با مشخصات کد بافنده در عرصه بین المللی با استفاده از تحول دیجیتال از دیگر نکات مطرح شده از سوی ایشان بود.

  رئیس مرکز ملی فرش ایران، ارتقاء کیفیت و روان سازی تولید، ایجاد و توسعه کارگاه های متمرکز و غیرمتمرکز و استفاده از تکنولوژی روز را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: اصلاح ماده ۱۲۱ آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی و نگاه ویژه به ماده ۷۵ ورود موقت فرش از مطالبات مرکز ملی فرش و بخش خصوصی است. بیمه قالی بافان از  مهم ترین مطالباتی بود که رئیس مرکز ملی فرش ایران در این نشست مطرح کرد.

عبدالله بهرامی مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف، بروزرسانی سند راهبردی فرش دستباف و هم گرایی تشکل های فرش دستباف را باعث تقویت بخش خصوصی و تقویت وضعیت تولید و صادرات برشمارد.

مرتضی حاجی آقامیری به نمایندگی از اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به همراهی این تشکل دیرپا با مرکز ملی فرش ایران و سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرش دستباف اصرار کرد.

در این بین نمایندگان بخش خصوصی نیز به بیان و بررسی مهم ترین چالش های حوزه تجارت و مشکلات آن اشاره کردند.

گفتنی ست، در این نشست معاونین و مدیران مرکزملی فرش ایران به معرفی حوزه و وظایف خود پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.