×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بازگشت اجتماعات هنری به حالت عادی در سال آتی/بنای تعطیلی فعالیت های فرهنگی را نداریم

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه برگزاری برنامه پاسداشت حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از فعالان موسیقی این حوزه که  روز سه‌شنبه در تالار رودکی برگزار شد، افزود: مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نیمه امسال به من و دیگر معاونان و همکاران واگذار شد و بنا بر این بود که همه جشنواره ها به بهترین نحو ممکن برگزار شود. جشنواره فیلم فجر به کار خود پایان داد و به رغم همه مسائل و مشکلات ناشی از کرونا تقریبا مورد رضایت اهالی سینما، منتقدان و دیگران بود  ولی توقع ما از جشنواره‌ها با وضعیت فعلی فاصله دارد و حتماً باید متفاوت تر برگزار شود.

وی درباره حضور پررنگ‌تر جوانان در جشنواره موسیقی نیز گفت: امسال دکتر ریاحی از پیشکسوتان و نمادهای موسیقی کشور به عنوان دبیر جشنواره موسیقی فجر بودند که توانستیم از توانایی‌های وی بهره ببریم در کنار آن در سال‌های اخیر جریان قوی از جوانان وارد حوزه موسیقی شدند که در کنار پیشکسوتان حضور داشتند.

ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه سیاست‌گذاری داریم تا بتوانیم به تراز هنر انقلاب اسلامی نزدیک شویم. آن چیزی که به کشور ما هویت داده باید در آثار هنری نمایان شود و تلاش می کنیم در سال آینده این گرایش در این نوع نگاه ها در جشنواره‌های مختلف تقویت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه با توجه به سویه جدید کرونا، کنسرت ها و تئاتر ها در سال آینده چگونه برگزار می شود، گفت: سلامت مردم برای ما اولویت دارد و یک اصل و به شمار می‌آید، اما رئیس محترم جمهور هم معتقدند وضعیت ما در حال حاضر از نظر شیوع سویه‌های مختلف کرونا به مانند تابستان و یا سال گذشته نیست و اگر افراد سه نوبت دز واکسن خود را تزریق کرده باشند به طور قطع میزان ابتلا کاهش می‌یابد.

اسماعیلی تصریح کرد: بنابراین بنای ما نیست که فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شود و حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست امروز  نشان داد که اجتماعات مختلف به ویژه اجتماعات فرهنگی و هنری با حفظ شیوه نامه های بهداشتی می تواند برگزار شود و تلاش می‌کنیم تا با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی تا یک ماه آینده میزبان مخاطبان در مجموعه‌های فرهنگی هنری با ظرفیت پایین باشیم و فکر می‌کنم با تمام شدن ماه مبارک رمضان بتوانیم با وضعیت بهتری شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در حالت بهتری باشیم.

سی‌ و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۲ بهمن ماه به دبیری حسن ریاحی آغاز شد و روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه پایان می یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.