×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بازگشت نگین انگشتری صنعت پتروشیمی به چرخه تولید

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی آبادان، بابک افقهی جمعه در بازدید از پتروشیمی آبادان اظهار کرد: احیای پتروشیمی آبادان یکی از مهمترین اهداف مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین تاپیکو است.

وی افزود: حق مردم شریف آبادان است که نگین انگشتری روزهای اوج تولید محصولات پتروشیمی دوباره به چرخه تولید برگردد.

مدیرعامل شرکت تاپیکو گفت: زمینه‌های رقابتی و مزیت‌هایی که در مجموعه پتروشیمی آبادان وجود دارد و دسترسی ها و موقعیت بسیار خوب و استراتژیکی که این پترو شیمی در شهر آبادان دارد می‌تواند مجددا به روزهای پر رونق برگردد.

افقهی با بیان اینکه این پتروشیمی همچنان می‌تواند یکی از مجتمع‌های صادراتی و ارزآور کشور شود افزود: برای رسیدن به روز های اوج نیازمند برنامه ریزی، تامین مالی، انسجام درون گروهی بین مدیران کارکنان و کارگران شرکت است.

وی افزود: در تاپیکو مصمم هستیم که با برنامه ریزی و طرح ریزی فعال‌سازی واحد پروژه کلر آلکالی، واحد ۷۰۰ و تامین خوراک پایدار این مجتمع و تامین مواد اولیه مورد نیاز پتروشیمی شرکت را به روزهای اوج خودش برگردانیم.

وی بیان کرد: یک تقسیم وظایفی باید اتفاق بیافتد که بخشی از آن در سطح ملی است که ما به عنوان سهام دار باید دنبال کنیم و بخشی هم در سطح استانی است که باید مجموعه مدیران استان بخصوص استاندار خوزستان که در ستاد تسهیل استان اختیار دارند باید به ما کمک کنند.

افقهی گفت: باید از طریق استمهال تسهیلات بانکی که در اختیار ستاد تسهیل استان است شرایط برای ارزآوری پتروشیمی آبادان را مهیا کرد، در ستاد تسهیل خوزستان این استمهال تسهیلات باید فراهم شود.
وی افزود: استمهال در واقع بدهی‌های مربوط به پتروشیمی آبادان است و به این معنی نیست که شرکت تاپیکو بدهی شرکت آبادان را پرداخت نمی‌کندبلکه از بخش های مختلفی که این بدهی‌ها برای شرکت ایجاد شده درخواست مهلت داریم تا شرکت به روند تولید خود برگردد و به سود آوری برسد.

افقهی گفت: از طریق ایجاد تولید که ایجاد اشتغال پایدار را به همراه دارد این بدهی را پرداخت می‌کنیم.

افقهی با بیان اینکه تغییر مدیریت در حال حاضر اولویت مجموعه آبادان نیست، گفت: “ما تا قبل از پایان سال هیچ برنامه ای برای تغییر مدیریت پتروشیمی آبادان نداریم. در ادامه ممکنه در سال آینده بازنگری هایی در بخش های صورت بدیم که متناسب با توانمندی های که نیاز داریم متناسب با شرایطی که اتفاق خواهد افتاد انشالله تصمیم گیری خواهیم کرد.” وی افزود: “مسائل و مشکلات با تغییر مدیریت لزوما حل نمی شود. ما باید با طرح و برنامه در واقع مشکلات آبادان حل کنیم. اگر اون طرح برنامه و تامین مالی کنار هم قرار نگیرد هر شخصی که معرفی شود مشکلات سرجای خودش هست.”

عملیات احداث پتروشیمی آبادان در سال ۱۳۴۶ توسط شرکت لاماس آمریکا آغاز شد و سال ۱۳۴۸ رسما به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت اولیه تولید سالانه ۲۰ هزار تن پی وی سی، ۱۰ هزار تن دودسیل بنزن و ۲۴ هزار تن سود سوز آور بوده است.

سال ۱۳۵۴ طرح گسترش به منظور افزایش تولید پی وی سی به ۶۰ هزار تن در سال به اجرا در آمد.

مجتمع پتروشیمی آبادان طی سالهای ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷در اثر آتش جنگ هشت ساله ایران و عراق ویران شد و پس از پایان جنگ، به همت نیروهای متخصص مجتمع بازسازی شد.

تولید پی وی سی در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰ هزار تن افزایش یافت و رسیدن به تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن پی وی سی هدف طرح توسعه آینده مجتمع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.