×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

تجارت گردان | باقری: عربستان و امارات راه را گم کرده‌اند/اتحاد کشورهای منطقه آرامش و امنیت را تامین می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سردار سرلشکر محمد باقری در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: امروز ۳۹ سال از آغاز این حادثه بزرگ می‌گذرد اما همچنان به عنوان خاطره‌ای بزرگ در ذهن ملت ایران باقی مانده است. در مجلس شورای اسلامی بخش زیادی از نمایندگان سابقه حضور در جبهه به عنوان رزمنده را در کارنامه خود داشته و عنایت و توجه ویژه‌ای به وضعیت رزمندگان و نیروهای مسلح دارند. کشور عزیز ما ایران کشوری بوده که در طی قرن‌های گذشته به عنوان کشوری ضعیف و عقب مانده مورد شناخت کشورهای دیگر در جهان بوده است و در قرن بیستم به عنوان حلقه‌ای از زنجیره استکبار غربی ماموریت و مسئولیتی غیربومی و واگذار شده از جانب آمریکا و ناتو را برعهده داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما در ۴۰ سال اخیر کشور ما با شاخص‌های دیگری در دنیا شناخته شده است. کشور ما در چهار دهه اخیر با شاخص‌هایی مانند انقلاب اسلامی و رهبری بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) و در ادامه رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری شناخته شده است. کشور ما همان کشوری است که با وجود بی‌طرفی و کارنامه‌ای که تجاوزی در آن نسبت به دیگران دیده نمی‌شود در خلال جنگ‌های روسیه مورد تهاجم قرار گرفت و بخش‌هایی از آن جدا شد. در ادامه در دو جنگ جهانی با وجود اعلام بی‌طرفی مورد تهاجم و تجاوز قرار گرفت و دچار قحطی شد و نیمی از جمعیت خود را از دست داد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: پس از وقوع انقلاب اسلامی هنگامی که مورد تجاوز کشور همسایه با پشتیبانی و تحریک قدرت‌های بزرگ قرار گرفت به نحو دیگری عمل کرد. دشمن این انقلاب را تحمل نکرد و استکبار جهانی با تمام قوا پشت کشوری ایستاد که انگیزه‌ای برای تجاوز به ایران داشت و در نهایت جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند. در دوران دفاع مقدس در دو سوی خاکریز دو وضعیت بود. در سمت دشمن کشوری بود که طی یکسال و نیم پس از پیروزی انقلاب تمام ارتش خود را مجهز کرده و آماده تجاوز بزرگی به ما بود و قدرت‌های استکباری نیز تمام امکانات را در اختیار دشمن بعثی قرار داده و این حمله را طراحی کردند.

باقری تاکید کرد: اگر بنا بر روال عادی، جنگ‌ها در جهان پیش می‌رفت حتما ظرف چند هفته یا چند ماه کشور سقوط می‌کرد و در معرض تجاوز و تجزیه قرار می‌گرفت. کشور مهاجم و متجاوز، برخوردار از پول بی‌پایان کشورهای عرب منطقه بود.

وی ادامه داد: بنده به یاد دارم روزی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به پادشاه عربستان سعودی اعتراض کرد که شما ۳۵ میلیارد دلار به دشمن ما کمک کردید پادشاه عربستان اذعان کرد که کمک ۵۰ میلیارد دلاری انجام داده است نه تنها پول کشورهای منطقه در اختیار دشمن بود، بلکه زمین و دریای آنها نیز در اختیار دشمن قرار داشت. تعدادی از خلبان‌ها اذعان داشتند که برای تجاوز به ایران از خاک عربستان سعودی عبور می‌کردند. خطوط ریلی و بنادر کویت و عربستان نیز همگی در اختیار صدام بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: در طول دفاع مقدس می‌توان گفت که با قاطعیت تمامی ۵۰۰۰ تانک و همچنین هواپیماهای عراقی نابود شد، اما جنگ در شرایطی به پایان رسید که ۷۰۰۰ تانک و نفربر و بیش از ۶۰۰ هواپیمای روز دنیا در اختیار عراقی‌ها بود که این نشان از کمک‌های تسلیحاتی به این کشور دارد. کشورهای اروپایی از دشمن ما حمایت تسلیحاتی و پشتیبانی سیاسی می‌کردند. کشور آلمان سلاح‌های شیمیایی در اختیار دشمن قرار می‌داد. همین کشورهایی که امروز به بدعهدی خود ادامه می‌دهند و نه تنها به تعهدات برجامی خود عمل نکرده، بلکه بیانیه نیز صادر می‌کنند. تمام این کشورها پشتیبان فرد جانی و خطرناکی مثل صدام بوده‌اند.

وی ادامه داد: در کنار نیروهای عراقی مزدورانی از کشورهای مختلف علیه ما می‌جنگیدند اما در این سوی خاکریز ملت ایران در حال رهایی از مشکلات دوره طاغوت و در حال ایجاد ثبات بود، اما به طور غافلگیرانه‌ای با چنین تهاجم بزرگی روبه‌رو شد. این ملت غیور دست در دست هم داده و با وحدت کامل و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و دلآوری‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج توانست صحنه را تغییر دهد. این ملت ایران دشمن را شکست داده و از کشور بیرون کردند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با تاکید بر این‌که در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده تقدیم شد، بیان کرد: این دوران برکات و ذخیره بزرگی برای ملت ایران به همراه داشت. ملت ایران خفت و خواری را هرگز نمی‌پذیرد بلکه این دشمن بود که مجبور به عقب‌نشینی شد. عزت و سربلندی ملت ایران و شهیدان و ایثارگران ایرانی قابل مقایسه با افرادی که در جبهه مقابل علیه ما جنگیدند نیست.  همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس گنجینه بی‌نظیری است که باید اکتشاف شده و مورد تحلیل قرار گیرد.

سردار باقری با تاکید بر این‌که دفاع مقدس دانشگاه بزرگی در ابعاد مختلف بود، تصریح کرد: در بعد انسانی شجاعت، ایثارگری، فداکاری، ابداع و اختراع از ارزشهای این دوران است. در بعد اجتماعی و جمعی نیز وحدت ملی و نتیجه معجزه‌گون آن برای پیشرفت کشور در حل مشکلات بی‌نظیر است. دوران دفاع مقدس با هیچ دوره‌ای از تاریخ قابل مقایسه نیست. دولتمردان و حاکمان ما در این دوره دست در دست هم داده و چنین برگ زرینی را در تاریخ رقم زدند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که بازدارندگی دفاعی امروز کشور ریشه در دوران دفاع مقدس دارد، بیان کرد: امروز دشمنی دشمنان ما نه تنها تقلیل نشده بلکه تشدید نیز شده است. دلیل عدم تهاجم دشمن به کشور این است که تجربه تاریخی در ذهن دشمن باقی مانده که این ملت چگونه در مقابل تهاجم می‌ایستند و از خود دفاع می‌کنند. این‌که امروز جوانان ما فرهنگ انقلاب را با جان خود عجین کرده‌اند از برکات انقلاب اسلامی است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر امروز ملت سوریه در مقابل تروریست‌ها مقاومت می‌کند و کشور خود را آزاد کرده با الگوگیری از دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی است. این‌که ملت عراق سازمان‌هایی نظامی مردم‌نهاد تشکیل می‌دهد و با تروریست‌ها می‌جنگد از دوران دفاع مقدس الگوبرداری کرده است. اگر مردم یمن با دست خالی پنج سال در مقابل تجاوز وحشیانه عربستان سعودی و امارات می‌ایستد که از حمایت یکپارچه استکبار غرب برخوردارند و امروز به جایی می‌رسند که با سلاح‌های پیشرفته هواپیمای راهبردی دشمن خود را ساقط می‌کنند و مراکز نفتی آن را مورد اصابت موشک قرار می‌دهند همگی با الگوگیری از دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سردار باقری با تاکید بر این‌که دشمن ما امروز از تجاوز نظامی به کشور عاجز است، اظهار کرد: از این‌رو دشمن به فشار اقتصادی و تروریسم اقتصادی روی آورده است ملت ایران با وحدت و یکپارچگی و تبعیت و یکدلی در میان تمام مسئولان و دوری از جناح‌گرایی در مسیر آرمان‌ها و منافع ملی خود گام برمی‌دارد. تکلیف ما با دشمن شفاف است به دشمن خود یعنی آمریکای مستکبر و صهیونیست صراحتا اعلام می‌کنیم که اگر نیت و یا اقدام متجاوزگرانه‌ای علیه ملت ما انجام دهد با قاطعیت ایستاده و همان رفتاری که با پهپاد متجاوز آمریکایی و یا شناور متخلف انگلیسی انجام شد، صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: نتیجه تجاوز به کشور ایران انهدام و نابودی است ما با کشورهای اسلامی دشمنی نداریم. عربستان سعودی و امارات که در راس کشورهای توطئه‌کننده علیه ما در منطقه قرار گرفتند راه را گم کردند و بایستی به دامن اسلام بازگردند و به سمت ایران بیایند. ایران و عربستان سعودی می‌توانند در کنار یکدیگر آرامش و ثبات را در منطقه رقم بزنند. صنعت دفاعی خودکفای جمهوری اسلامی ایران و روحیه فداکاری ملت ایران متعلق به جهان اسلام است و همه مسلمانان می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.