×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | بالگردهای چابک ایرانی؛ حافظ آسمان کشور

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع این بالگردهای ساخت متخصصان و نخبگان صنعت هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را شامل سه فروند بالگرد شاهد ۲۷۸ و یک فروند بالگرد  ۲۸۵ اعلام کردو گفت : صفر تا ۱۰۰ این سامانه های مکانیکی ، هیدرولیکی ، الکترواویونیکی و بدنه کامل بالگردها به دست متخصصان داخلی بومی سازی و با تولید انبوه این فناوری شعار رونق تولید محقق شده است.

وی میزان صرفه جویی ارزی هر فروند بالگرد شاهد را یک و نیم میلیون دلار بیان کرد و افزود : شبکه ای متخصص از فناوران ۶ دانشگاه تراز اول کشور ، ۲۵ شرکت دانش بنیان ، ۲۰ شرکت تامین کننده قطعات و ۴۳ پیمانکار با همکاری متخصصان وزارت دفاع در راه اندازی خط تولید بالگرد شاهد ۲۷۸ نقش داشته اند.  

جانشین وزیر دفاع گفت : با راه اندازی خط تولید این بالگردها با ظرفیت ۶ فروند در سال در شرکت صنایع هواپیما سازی  ایران (هسا) که زیرمجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع است زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰  متخصص داخلی صنعت هوایی  به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

سردار قاسم تقی زاده، افزایش عملکرد قابل ملاحظه در مقایسه با بالگردهای مشابه دنیا در همین کلاس وزنی ، سهولت در استفاده و سریع در عملیاتی شدن و مجهز بودن به سامانه های ناوبری ، هدایت و کنترل روزآمد دنیا را از دیگر قابلیت های این بالگردهای تولید ملی برشمرد و افزود : چابکی و چالاکی در اجرای انواع ماموریت های محموله از جمله گشت زنی و شناسایی ، آموزش خلبانی بالگرد ، تاکسی هوایی وجابجایی نفرات، اسکورت هوایی، امداد ونجات هوایی و بررسی خطوط لوله نفت و گاز و برق و مخابرات از دیگر قابلیت های این بالگردهای سبک وچابک ایرانی است.

شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هِسا)  به مساحت ۲۵ هکتار متعلق به سازمان صنایع هوایی ایران سال ۱۳۵۵ در شاهین شهر اصفهان راه اندازی شده است.

این شرکت هواپیماسازی مجهز به خط تولید هواپیمای مسافربری و بدون سرنشین، تعمیر و نوسازی هواناو (هاورکرافت)، ساخت هواپیماهای بال ثابت (نطامی)، مرکز طراحی هواگرد، بزرگترین مرکز اویونیکی کشور، آزمایشگاه و مرکز پژوهشی قوی، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات توانمند در کشور، امکانات تست و دارا بودن تعمیرگاه مجهز برای هر محصول است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.