×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بانک‌های متخلف در عدم تعلیق اقساط تسهیلات بانکی مجازات شوند / اقساط بانکی حلقه نخست زنجیره اقتصادی

تجارت گردان | بانک‌های متخلف در عدم تعلیق اقساط تسهیلات بانکی مجازات شوند / اقساط بانکی حلقه نخست زنجیره اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، زهرا سعیدی مبارکه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، بر ضرورت تعلیق اقساط تمام تسهیلات بانکی در کشور تأکید کرد و گفت: با وجود دستورالعمل بانک مرکزی برای تعویق سه ماهه پرداخت اقساط بانکی، متأسفانه برخی از بانکها هنوز زیر بار اجرای این مصوبه نرفته اند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مشکل اینجاست که دولت مصوبه و دستور العملی را برای اجرای دستگاهها و سازمان های ذی ربط صادر می کند اما متأسفانه مدیران برخی از این دستگاه ها به اجرای این مصوبات تن در نمی دهند و این مسئله موجب بی اعتمادی و بدبینی مردم به اقدامات دولت می شود، به طور مثال دولت اعلام کرد که انجام امور درمانی مرتبط با کرونا در بیمارستان ها رایگان است، اما شاهدیم که برخی از بیمارستان ها اقدام به دریافت فرانشیز از بیماران کرونایی می کنند.

وی افزود: قطعا دولت باید با دستگاه های متخلف و خاطی به صورت جدی برخورد کند، اگر بانکها مصوبه تعویق سه ماهه تسهیلات بانکی را به درستی اجرا نمی کنند، باید با آن ها برخورد قانونی صورت گیرد، زیرا پرداخت اقساط بانکی در وضعیت کنونی فشار گسترده ای را به اقتصاد خانوار وارد خواهد کرد.

سعیدی مبارکه ادامه داد: به نظر من اقساط بانکی حلقه نخست زنجیره اقتصادی جامعه است، یعنی اینکه اگر بانک ها اقدام به تعلیق چند ماهه اقساط تسهیلات بگیرند، آن زمان می توان انتظار داشت که یک مالک از مستأجر خود اجاره دریافت نکند و این تأثیر چشمگیر در اقتصاد خانوار خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط کنونی لازم است که دولت در کنار مصوبات اقتصادی خود برای مقابله با تبعات کرونا، مصوباتی را برای مجازات مجریان متخلف در نظر گیرد تا تمام برنامه ها به صورت درستی و صحیح اجرایی شود./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.