×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | بانک رفاه پیشتاز و سرآمد در حوزه مسئولیت های اجتماعی/ از احداث مدرسه تا اهدا آمبولانس

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، حسین رحمتی در مراسم اهدای یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان ابن سینای شهر نورآباد با حضور نماینده مردم شریف سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان بانک رفاه و استان لرستان اظهار داشت: در جوامع امروزی، تعامل بین بنگاه ها، مردم و دولت باعث شده تا مسئولیت های اجتماعی به نحو احسن صورت پذیرد و در جامعه ای که سطح این تعاملات در حد مطلوبی باشد، مسئولیت های اجتماعی به بهترین شکل ایفا و قطعا” از آثار سوء اجتماعی و زیست محیطی کاسته خواهد شد. از این رو، بانک ها با انجام بهینه مسئولیت های اجتماعی می توانند به منزله یک بنگاه محرک تولید و توسعه اقتصادی کشور مؤثر باشند.
وی به نقش بانک رفاه در ایفای مسئولیت های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: بانک رفاه با سابقه درخشان خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی، تعامل سازنده و موفقی با دستگاه ها و سازمان های مختلف در سطح کشور دارد. بانک رفاه با حدود ۶۰ سال سابقه و با توجه به اینکه سهامدار اصلی آن یکی از بزرگترین مجموعه های اقتصادی و اجتماعی کشور یعنی سازمان تأمین اجتماعی و وزارت رفاه است علاوه بر اینکه بار این مسئولیت را برای خودش سنگین تر می داند بحمدالله توانسته است نقش موثری در ایفای مسئولیت های اجتماعی داشته باشد.
رحمتی در ادامه گفت: مسئولیت های اجتماعی فقط کمک کردن به بخشی از نیازهای مردم نیست بلکه اگر در حوزه قوانین و مقررات کسب و کار، به درستی انجام وظیفه کنیم، مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کرده ایم.کنترل و نظارت، تسهیلات باکیفیت، سلامت اداری، سلامت صورت های مالی ، شفافیت در ارائه گزارش گیری و عملکرد و سایر مواردی که می تواند به عملکرد خوب و شفاف منتهی شود، جزئی از مسئولیت اجتماعی به شمار می رود و همچنین مسئولیت های اخلاقی بشردوستانه و توجه به مسائل محیط زیست از بخش های دیگر مسئولیت اجتماعی محسوب می شوند. 
ایشان بانک رفاه را به مثابه یک بانک کاملا” تجاری در حوزه های مختلف اقتصادی اعم از تولید، کشاورزی، صنعت، خدمات و بازرگانی و در سطح بانک های مطرح برشمرد و عنوان کرد: بانک رفاه امروز به منزله یکی از شفاف ترین بانک های کشور از لحاظ صورت های مالی و سلامت اداری به شمار می رود. صورت های مالی بانک، حسابرسی انجام شده در سطح بانک، گزارش دستگاه های نظارتی و سودآوری بانک که به صورت کاملا” شفاف و گویا ارائه می شود از دلایل این ادعاست. همچنین بانک رفاه در بخش سلامت اداری با شفافیت، گزارش گیری به موقع، پاسخگویی به سهامداران و… توانسته عملکرد مناسبی را رقم بزند.
عضو هیأت مدیره به پیشینه بانک رفاه در تعامل با کارگران اشاره و تصریح کرد: بانک رفاه روابط بسیار خوبی با حوزه های مختلف اجتماعی به ویژه حوزه کارگری و زیرمجموعه های مرتبط دارد و ماهانه بیش از ۳ میلیون نفر از بازنشستگان عزیز، مستمری خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و این بانک قریب به ۳ سال بدون کوچکترین وقفه ای، حقوق مستمری بگیران را پرداخت کرده و موفقیت های امروز بانک نتیجه دعای همین عزیزان و قشرتاثیرگذارکارگر است.
وی در ادامه سخنان خود به برخی از اقدامات بانک رفاه در حوزه مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: بانک رفاه در حوزه سلامت تا کنون تعداد زیادی آمبولانس به مناطق محروم تحویل داده و در ایجاد پایگاه های اورژانس، ساختمان ها و کلینیک های خدمات پزشکی در سطح استان های مختلف کشور، مشارکت داشته و تجهیزات پزشکی زیادی را به نواحی محروم اهدا کرده است. 
رحمتی اهدای یک دستگاه آمبولانس به شهرستان نورآباد را گام مهمی در ایفای مسئولیت اجتماعی برشمرد و از اهدای یک دستگاه آمبولانس به بخش سیل زده معمولان از توابع شهرستان پلدختر خبر داد.
در ادامه رستمیان نماینده مجلس شورای اسلامی با قدردانی از عملکرد بانک رفاه به ویژه مدیران ارشد در حوزه مسئولیت های اجتماعی از جمله در سیل های اخیر از بانک رفاه به منزله یک بانک کارآمد و هوشمند یاد کرد و گفت: بانک رفاه بار بزرگی از مسائل اجتماعی کشور را به دوش گرفته و در این زمینه پیشتاز بوده است .
وی افزود: بانک رفاه تنها به سود نمی اندیشد بلکه به سود و خدمت به مردم توأمان می پردازد و یکی از موضوعاتی که بانک رفاه را سرآمد کرده است همین تفکر نو و روزآمدی است که جای قدردانی دارد.
نماینده مردم دلفان و سلسله در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: رویکرد مدیران محترم بانک رفاه نگاهی مردمی و خداپسندانه و یکی از دلایل سرآمدی این بانک، تفکر نو و روزآمدی است که جای قدردانی دارد و باید سرلوحه مدیران بانک قرار گیرد.
وی عملکرد این بانک را در ساخت و تجهیز مدارس مطلوب برشمرد و افزود: نگاه همه جانبه گرا مسئولان بانک رفاه، افکار و سنت حسنه را ترویج می دهد و امیدوارم عملکرد بانک رفاه سرلوحه قرار گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.