×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بانک صادرات ایران برای حمایت از سازندگان تجهیزات صنعت پتروشمی تفاهم‌نامه پنج جانبه امضا کرد

تجارت گردان | بانک صادرات ایران برای حمایت از سازندگان تجهیزات صنعت پتروشمی تفاهم‌نامه پنج جانبه امضا کرد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مدیرعامل بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در مراسم امضای تفاهم نامه پنج جانبه بین بانک صادرات ایران با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، انجمن سازندگان تجهیرات صنعت نفت و سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد که با سرعت بخشیدن به کارها و تامین مالی پروژه‌ها تا ۶ ماه آینده این فعالیت ها آغاز شده و منجر به عقد قرارداد شود.
وی با بیان اینکه این اتفاق نیک و این تفاهم‌نامه در شرایط سخت تحریم منعقد شد، گفت: با توجه به سوابق خوب فعالیت‌های شرکت‌های بزرگی همچون صنایع فولاد و پتروشیمی، سیمان، سد سازی، نیروگاه‌ها و راهسازی امروز از واردات سیمان و فولاد بی‌نیاز شده ایم به طوری که هم اکنون ۳۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد و ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت تولید پتروشیمی و ۸۰ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان در کشور وجود دارد و همه این دستاوردها زیرساخت‌های اقتصاد کشور را به وجود آورده‌اند. با خودباوری می‌توان از ظرفیت‌های تولیدی در شرایط فعلی بیشترین بهره را برد. در سال ٩٩ دو شرکت پتروشیمی دیگر فعالیت خود را در زمینه تولید متانول آغاز خواهند کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در حاشیه این مراسم با اعلام اینکه برای حمایت از سازندگان تجهیزات این صنعت ٢۵ هزار میلیارد ریال توسط بانک تخصیص یافته، اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر با همکاری فعالان این عرصه شرایط برای آغاز همکاری بیشتر برای تامین مالی و حمایت از سازندگان داخلی صنعت پتروشیمی فراهم شود.
همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین بانک صادرات ایران و منطقه آزاد کیش به امضا رسید که بر اساس آن این بانک برای توسعه جزیره کیش و انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی این منطقه اقدام به تامین مالی آنها خواهد کرد. این تفاهم‌نامه به امضای مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیرعامل منطقه آزاد کیش رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه تشکیل کارگروهی مشترک از نمایندگان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سازمان منطقه آزاد کیش، استصنا (انجمن سازندگان تجهیزات صنایع نفت)، هلدینگ خلیج فارس و بانک صادرات ایران به منظور جذب و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت. همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی، تردد شرکت‌های بین‌المللی و داخلی در حوزه انرژی از مسیر کیش به کشور و بالعکس با توجه به زیرساخت‌های موجود در جزیره زیبای کیش مورد توافق قرار گرفت.
در بخش دیگری از این تفاهم‌نامه بر تبدیل کیش به مرکز مبادلات تجاری شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه تولید تجهیزات، خدمات‌رسانی و استخراج، مبادلات مالی و فناوری در حوزه انرژی و همچنین امکان انتقال دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در مرکز نوآوری سازمان منطقه آزاد کیش پس از تایید کارگروه مذکور توافق شد.
همچنین ایجاد منطقه ویژه استقرار شرکت‌های صنعتی فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.