×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مشاغل خانگی را توسعه می‌دهد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، چهل‌و‌هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با حضور دکتر «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «محمود کریمی بیرانوند» معاون اشتغال و کارآفرینی این وزارتخانه و دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد.
در این جلسه دکتر «سیدصولت مرتضوی» توسعه مشاغل خانگی را از مهم‌ترین بسترهای شکوفایی اقتصادی خانوارها عنوان کرد و گفت: مشاغل خانگی می‌توانند با استفاده از ویژگی‌های خود یکی از ظرفیت‌های رشد تولید در نظام اسلامی باشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونق هنرآموزی در خانواده را از ارزش‌های توسعه مشاغل خانگی مطرح کرد و افزود: افزایش تولید ناخالص داخلی در برخی کشورها به دلیل رشد کارگاه‌های کوچک خانگی بوده است.
وی از صنایع دستی، فرش‌بافی، سنگ‌های قیمتی و… به عنوان نمونه پتانسیل‌های رشد این حوزه نام برد و گفت: مشاغل خانگی مصرف انرژی و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهند.
در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت از مشاغل خانگی به امضا رسید.
با هدف مشارکت در تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید که توسط مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) به عنوان شعار سال ۱۴۰۲ تبیین شده و با نظر به اهداف، برنامه‌ها و مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار، حمایت از مشاغل و کسب‌وکارهای خانگی و خریداران و پشتیبانان فروش محصولات تولیدی تفاهم‌نامه مذکور به امضای ۲ نهاد رسید.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود و نگاه توسعه‌محوری در ایجاد مشاغل پایدار و حمایت از مشاغل خرد از طریق تأمین مالی خرد قرض‌الحسنه برای افزایش سطح درآمد و بهبود کیفیت زندگی افراد، اقدام به تعامل و همکاری در قالب این تفاهم‌نامه کرده است.
هدف از این تفاهم‌نامه تسهیل فرآیند توسعه و پیشبرد فروش محصولات تولیدی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قالب طرح «حمایت از کالا و خدمات ایرانی» برای افزایش ظرفیت تولید داخل و همچنین استفاده از محصولات اعتباری بانک برای تأمین بخشی از نیاز مالی افراد متقاضی ایجاد مشاغل پایدار است.
بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت کار با همکاری سایر بخش‌های تخصصی با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در خصوص تسهیل فرآیند شناسایی، ارزیابی و معرفی متقاضیان اقدام می‌کند.
وزارتخانه از طریق هدایت کسب‌وکارهای وابسته به‌منظور توسعه همکاری¬های مشترک با بانک، متناسب با تأمین مالی برای رفع نیازهای مالی و اعتباری اعضا و کسب‌وکارهای وابسته اقدام می‌کند و جهت توسعه کسب‌وکارهای اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی با بانک مشارکت و همکاری خواهد داشت.
همچنین وزارت کار از طریق مشارکت و هم‌افزایی سایر مجموعه‌های وابسته و مرتبط نسبت به ضمانت وام‌های پرداختی اقدام می‌کند.
گفتنی است در ادامه همکاری کارگروهی متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار طرفین به‌منظور اجرایی کردن، تبیین اقدامات و تدوین دستورالعمل اجرایی مورد نیاز و نظارت بر حسن انجام این تفاهم‌نامه از سوی وزارت کار و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تشکیل می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.