×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بانک مرکزی پیشنهاد بانک مسکن را برای تمدید زمان مسکن یکم، بررسی می‌کند/خانه دار شدن ۸ میلیون خانوار بعد از انقلاب اسلامی با تسیهلات بانک مسکن

تجارت گردان | بانک مرکزی پیشنهاد بانک مسکن را برای تمدید زمان مسکن یکم، بررسی می‌کند/خانه دار شدن ۸ میلیون خانوار بعد از انقلاب اسلامی با تسیهلات بانک مسکن

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  وزارت راه و شهرسازی، نادر قاسمی سرپرست بانک‌مسکن در خصوص احیای پس انداز مسکن یکم، گفت: طبق برنامه ابلاغی بانک مرکزی صندوق پس انداز مسکن یکم یک فرصت پنج ساله داشت که در ۱۸ خرداد ماه امسال این مهلت به پایان رسید.

بررسی پیشنهاد بانک مسکن برای تمدید زمان مسکن یکم در بانک مرکزی

وی افزود: در این خصوص مکاتباتی با بانک مرکزی داشتیم که زمان صندوق پس انداز مسکن یکم تمدید شود. اما فعلا که بانک مرکزی در حال بررسی پیشنهاد بانک مسکن است.

قاسمی ادامه داد: در هر صورت بانک مسکن تا سال ۱۴۰۲ که منابع مسکن مهر استمهال شده است با تاکید بر اولویت تامین مالی مسکن مهر به حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم واریز خواهد شد تا کسری صندوق را پوشش دهد.

وی خاطر نشان کرد: حالا اگر بانک مرکزی با نظر کارشناسی و پیشنهاد بانک مسکن موافقت کند که بانک مسکن برنامه خود را ادامه می‌دهد و اگر هم مخالفت شود عملا صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ۱۸ خرداد ماه گذشته متوقف می‌شود. اما بانک مسکن به افرادی که سپرده‌گذاری کرده‌اند به تعهدات خود برای پرداخت وام ادامه می‌دهد. به هر حال سپرده‌گذاری جدید منوط به اجازه بانک مرکزی است و فعلا منتظر هستیم تا بانک مرکزی دستور خود را صادر کند.

سرپرست بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا آماری در دست هست که چه تعداد خانوار از محل صندوق پس‌انداز یکم صاحب مسکن شده‌اند گفت: ۱۶۰ هزار نفر که معادل ۲۰۴ هزار حساب می‌شود تقریبا از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم صاحب مسکن شده‌اند. در حال حاضر نیز ۳۳۰ هزار نفر در حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند و باقی مانده‌اند که اگر ۲۰ درصد آنها هم انصراف دهند باز هم رقم قابل‌ملاحظه‌ای خواهد شد و تعهد سنگینی هم بابت این موضوع خواهیم داشت.

رژیم پس‌انداز برای خانه‌دار شدن در دنیا رایج است

قاسمی در پاسخ به این سئوال که آیا رژیم پس انداز می تواند برای صاحب خانه شدن در این شرایط تورمی مفید باشد؟ گفت: رژیم پس‌انداز برای صاحب مسکن شدن در تمام دنیا رایج است و رعایت می‌شود. در ایران هم یکی از راههایی است که بعد از انقلاب راهی مناسب برای صاخب خانه شدن بوده است.

وی افزود: بعد از انقلاب ۲۴ میلیون مسکن تولید شده است که یک سوم این واحدهای تولید شده توسط تسهیلات پرداخت شده بانک مسکن بوده است. و ۵۰ درصد این افراد نیز از محل همین صندوق های پس انداز موجود در بانک مسکن صاحب خانه شده اند. پس رژیم پس انداز یک موضوع حل شده در تمام دنیا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.