×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
بانک مسکن الگوی سایر بانک ها در تامین مالی

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، برگزاری جلسات هماهنگی، فرآیند امور ستادی، تصویب و تعیین تکلیف آیین نامه ها و برگزاری جلسات شورای عالی مسکن اتفاقات خوبی در این مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم رخ داده است.
وی با اشاره به موضوع تامین مالی گفت: در این حوزه بانک مسکن می تواند نقش خوبی را ایفا کند چرا که این بانک، تنها بانک تخصصی در حوزه مسکن است. ضمن اینکه خوشبختانه دکتر شایان مدیرعامل این بانک مجدانه پیگیر هستند و همیشه اعلام آمادگی کرده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک مسکن می تواند لیدری سایر بانک ها را در حوزه مدیریت منابع اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن بر عهده بگیرد، افزود: ما معتقدیم نقدینگی موجود کشور در اختیار بانک ها است و اگر در این زمینه طبق قانون عمل شود قطعا در تامین مالی طرح دچار مشکل نخواهیم شد.
شریعتی همچنین با اشاره به اینکه، بانک مسکن باید الگویی برای شبکه بانکی در تامین مالی طرح جهش تولید و تامین مسکن باشد، گفت: امیدواریم با آغاز اجرای این طرح به شکل انبوه، مردم آثار اجرای این طرح را احساس کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسکن یکی از اصلی ترین نیازهای مردم است و بخش عمده ای از هزینه سبد خانوار را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه با عملیاتی شدن طرح جهش تولید و تامین مسکن بازار مسکن به تعادل منطقی می رسد گفت: این قانون موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با ساخت یک میلیون واحد مسکونی، عرضه مسکن منطقی شده و بازار عرضه به تعادل مناسبی خواهد رسید؛ از این رو سیاست مجلس و دولت برای تامین نیاز مردم به خانه، منطقی است که علاوه برای تولید مسکن، موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهد شد و به عنوان سیاست ثانویه در این طرح پیگیری می‌شود.
وی همچنین با اشاره به تلاش مجلس و دولت برای احیای بافت های فرسوده افزود: در طرح جهش تولید و تامین مسکن نیز پیش بینی شده تا بخشی از واحدهای مسکونی در قالب این طرح در بافت های ناکارآمد شهری ساخته شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد با توجه به عزم دولت سیزدهم در حوزه مدیریت بازار مسکن، شاهد روزهای خوبی در بخش مسکن خواهیم بود و امیدواریم بسیاری از اقشاری که در این چند سال گذشته نتوانستند نسبت به خرید مسکن اقدام کنند در این طرح صاحب خانه شوند.
شریعتی گفت: طرح جهش تولید مسکن با توجه به تجربیات طرح های گذشته می تواند با موفقیت های زیادی همراه باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.