×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بانک مسکن به فردایی دیجیتال می اندیشد

تجارت گردان | بانک مسکن به فردایی دیجیتال می اندیشد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی در مراسم هشتاد و یکمین سالگرد تاسیس بانک مسکن، ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و حوادث جان باختن عده ای از هموطنان در مراسم تشییع پیکر این شهید و نیز سانحه‌ی دلخراش سقوط هواپیمای بویینگ، سالگرد تاسیس بانک مسکن را تبریک گفت و از تمام همکارانی که در طول ۸۱ سال گذشته تلاش کردند تا بانک رهنی ایران و بانک مسکن به جایگاه فعلی برسد تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه بانک رهنی و بانک مسکن ۴۰ سال پیش از انقلاب و ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی فعالیت کرده و در هر دو دوره کارنامه درخشانی در حوزه تامین مالی مسکن داشته است، گفت: قبل از انقلاب ترکیب جمعیتی کشور به شکلی بود که عمده جمعیت در روستاها ساکن بودند؛ در آن سال ها بانک رهنی ایران خرید و ساخت یک میلیون واحد مسکونی را تامین مالی کرد که ۲۵ درصد از این تعداد در مناطق شهری واقع بوده‌اند.
به گفته وی، پس از انقلاب اسلامی در طول ۴۱ سال فعالیت بانک مسکن، مشارکت در تامین مالی خرید و ساخت واحدهای مسکونی نسبت به چهل سال اول ۹ برابر شد و بانک مسکن در این سالها ۹ میلیون واحد مسکونی را تامین مالی کرد که بخش قابل توجهی از آنها در مناطق شهری واقع بوده است.
وی به پیشگامی بانک رهنی و بانک مسکن در استفاده از روش‌های نوین تامین مالی اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره برای اولین بار حساب پس انداز مسکن با بومی سازی الگوی آلمانی طراحی شد و پس از آن طراحی حساب‌های برنامه‌ای متنوع دیگری نیز دنبال شد.
رحیمی انارکی با اشاره به اینکه اولین آپارتمان‌ها به سبک مدرن سال ۱۳۲۰ توسط بانک رهنی ساخته شد، گفت: افزون بر این بانک رهنی اولین کارخانه آجرماشینی کشور، اولین کارخانه سنگ‌بری و کارخانه صنایع چوبی را به کشور وارد کرد.
وی با بیان اینکه در شرکت های بانک نیز محصولاتی برای بازار سرمایه طراحی می شود، افزود: همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در پروژه های جدیدی که در دستور کار دارد پیشگام استفاده از فناوری های نو درحوزه ساخت و ساز شده است.
مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اینکه ۸۱ سال فعالیت بانک، درخشان گذشته است، افزود: آینده فعالیت های بانک با ورود تمام عیار به عرصه دیجیتال رقم می‌خورد و شعار تازه بانک مسکن این است: « بانک مسکن به فردایی دیجیتالی‌ اندیشد.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.