×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بانک مسکن ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

به گزارش تجارت گردان ، مدیر عامل بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن،هیبنا-اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، رقمی معادل ۲۰ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان انواع تسهیلات ساخت، خرید، جعاله و قرض الحسنه توسط شعب بانک در سراسر کشور به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود:این میزان تسهیلات به لحاظ ارزش ،رشد ۴۶ درصدی از خود نشان می دهد که با توجه به اوضاع رکود نسبی در بازار مسکن، بیان کننده قدرت نفوذ تسهیلات بانک مسکن در طیف حاضر در این بازار است.

شایان گفت:در ماه های گذشته از سال جاری، یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۲۳۵ فقره انواع تسهیلات توسط بانک مسکن به سازنده ها و تولیدکنندگان مسکن و همچنین خریداران واحدهای مسکونی و خانوارهایی که قصد تعمیر محل مسکونی خود را داشتند پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: بانک مسکن در این مدت، با توجه به تعهداتی که برای خود منظور کرده و به دنبال سیاست ها و برنامه های مصوب دولت و بانک مرکزی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به واجدین شرایط نیز اقدام کرده است.

دکتر محمود شایان ادامه داد: طی ۷ ماهه اول امسال ۶۶ هزار فقره تسهیلات خرید مسکن به ارزش کل بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط این بانک به خریداران خانه در مناطق مختلف کشور پرداخت شده است.

وی افزود:با توجه به آمار معاملات مسکن در کشور طی ماه های اخیر برآورد می شود حداقل ۳۰ درصد از کسانی که در ماه های گذشته از سال جاری در شهرهای کشور صاحب مسکن شدند و اقدام به خرید واحد مسکونی کردند، از تسهیلات خرید بانک مسکن استفاده کرده اند. بانک مسکن دو دسته تسهیلات برای خرید مسکن پرداخت می کند که شامل تسهیلات اوراق و تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم می شود.اما در این مدت تعداد تسهیلات جعاله مسکن پرداختی،‌ بیشتر از تسهیلات خرید بوده است. به نحویکه در ۷ ماهه اول امسال ۸۴ هزار و ۳۶۶ فقره تسهیلات جعاله (تسهیلات مخصوص تعمیر منزل) توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است که ارزش ریالی کل این تسهیلات نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

شایان گفت:علت آنکه تعداد تسهیلات جعاله بیشتر از تسهیلات خرید است به شرایط بازار مسکن و رشد شدید قیمت در تهران، شهرهای بزرگ و حتی شهرهای متوسط و کوچک برمی گردد. در ماه های اخیر رشد قیمت مسکن باعث کاهش قدرت خرید افراد و افت معاملات مسکن شد. در نتیجه افرادی که قصد خرید و تبدیل به احسن کردن آپارتمان داشتند تصمیم گرفتند منزل مسکونی خود را بازسازی کنند. این تغییر تصمیم خود عاملی برای افزایش تقاضا برای تسهیلات جعاله نسبت به تسهیلات خرید مسکن است. همچنین یک عامل دیگر، امکان استفاده از تسهیلات جعاله در کنار تسهیلات خرید مسکن است.

وی اظهار داشت: طی ۷ ماهه اول سال ۹۹ برای ساخت ۱۲ هزار و ۱۸۱ واحد مسکونی در کشور، از تسهیلات ساخت این بانک استفاده شده است و بانک مسکن بیشترین سهم را در تامین مالی بخش مسکن و ساختمان دارد به نحویکه ارزش ریالی تسهیلاتی که در این مدت برای ساخت مسکن پرداخت شده به میزان ۳ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

شایان در پایان افزود:در اولین ماه پاییز تعداد ۴۳ هزار و ۴۴۸ فقره انواع تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شد که ارزش کل این تسهیلات ۲ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۳۱۸ هزار تومان است. با اینکه در نیمه دوم سال معمولاً حجم فعالیت های ساختمانی و معاملات کاهش پیدا می کند اما تسهیلات پرداخت شده در این ماه نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد پیدا کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.