×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بانک ها نقشی تعیین کننده و محوری در رونق تولید و تثبیت اشتغال در کشور دارند

تجارت گردان | بانک ها نقشی تعیین کننده و محوری در رونق تولید و تثبیت اشتغال در کشور دارند

در این نشست ، کریمی با اشاره به فضای حاکم بر اقتصاد کشور و مشکلات ناشی از فشار تحریم ها و نوسانات بازار، بر نقش تعیین کننده و محوری شبکه بانکی در عبور از تکانه های اقتصادی ، کمک به رونق تولید ، تثبیت اشتغال و حمایت از اقتصاد خانوار از طریق اعطای تسهیلات معیشتی به مردم و ارائه خدمات بهینه به مشتریان و فعالان اقتصادی تاکید کرد.

وی در ادامه ، حفظ همدلی ، کار تیمی و رعایت اخلاق حرفه ای برگرفته از رفتار سازمانی را لازمه تعالی و رشد هر مجموعه دانست و لزوم همراه شدن با تغییرات در حوزه بانکداری دیجیتال با توجه با فضای رقابتی موجود را ضروری خواند.

شاهباز نیز در سخنان خود با اشاره به نقش موثر و کلان بانک ملی ایران در اقتصاد کشور، در کنار ایفای رسالت و مسئولیت های اجتماعی و ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه ، از اهتمام و آمادگی این بانک در حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و تبدیل آنان به شرکت های بزرگ و اشتغالزا و ایجاد زنجیره های تولیدی در گروه های صنعتی بزرگ ، در راستای عبور از بحران ایجاد شده و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله) و شعار سال خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، بر لزوم استفاده از ابزار تشویقی و انگیزشی در حوزه پرسنلی بویژه در جذب منابع ارزان قیمت و راه اندازی کانون ارزیابی با هدف ایجاد تحرک بیشتر و ارتقای کیفی کارکنان در راستای برقرار عدالت پرسنلی تاکید کرد.

شفیعی نیز طی سخنانی از اقدامات کمیته پدافند غیر عامل اداره امور شعب گلستان و مشارکت همکاران در یاری رسانی به آسیب دیدگان سیل ابتدای سال گلستان قدردانی کرد.
وی بهترین راه کسب درآمد و تحقق اهداف را داشتن رویکرد ارائه خدمات مبتنی بر اخذ کارمزد بویژه در حوزه بانکداری نوین دانست.
حرکت در جهت پرداخت تسهیلات معیشتی و فردی در قالب کارت های اعتباری ، انجام صحیح امور ، آینده نگری و در نظر گرفتن صرفه و صلاح بانک در کارها ، لزوم انجام تحقیقات بازار و رصد نمودن فعالیت رقبا در شرایط فعلی از دیگر نکات مورد تاکید وی بود..

●در بخش دیگری از این همایش ،فتحی بیرانوند ضمن ارائه آمار مقایسه ای و تطبیقی از وضعیت استان گلستان در کشور و منطقه یک از حیث منابع، مصارف ، مطالبات ، سهم شعب و درآمدهای غیرمشاعی، داشتن تحلیل مالی و مدیریت صحیح ترازنامه را مهم ترین اقدام بانک خواند و بر لزوم تلاش بیشتر در رسیدن به اهداف ترسیمی بویژه وصول مطالبات غیر جاری با اولویت تغییر طبقات مطالباتی و تعیین تکلیف پرونده تا پایان سال تاکید کرد.

در ادامه محمدی نیز به ارائه مطالبی در خصوص تجزیه و تحلیل شاخص ها و نسبت های مالی از قبیل ؛ منابع ارزان قیمت ، مطالبات غیر جاری و ذخیره گیری و هزینه های ناشی از آن ، کسب درآمدهای غیرمشاع از طریق ارائه خدمات کارمزدی مانند : خدمات بانکداری غیرحضوری و استفاده از ابزارهای تعهدی مانند ضمانتنامه ، خرید دین و… پرداخت.

در ابتدای این همایش ، عبدالله باقریان لمراسکی رئیس‌ اداره امور شعب استان گلستان و دبیر شورای هماهنگی بانک های استان، گزارشی اجمالی در خصوص پتانسیل و ظرفیت های مالی استان ، وضعیت عملکردی اداره امورشعب  در بخش های مختلف بویژه در اعطای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل ارائه کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.