×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
با همت بانک پاسارگاد، پلدختر صاحب یک مدرسه جدید شد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، مدرسه شش‌کلاسه پاسارگاد در شهرستان پلدختر استان لرستان طی مراسمی در روز چهارشنبه مورخ ۴اسفند۱۴۰۰ با حضور ائمه جمعه پلدختر و معمولان، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پلدختر، مدیرعامل بانک پاسارگاد، مسئولان محلی و جمعی از مدیران بانک پاسارگاد رسماً افتتاح و به شبکه آموزشی کشور پیوست. این مدرسه در مقطع متوسطه اول با زیربنای ۱۶۷۰ مترمربع و ۳۵۰ مترمربع محوطه‌سازی میزبان حدود ۱۸۰ نفر از دانش آموزان پلدختری خواهد بود. ساخت این مدرسه در راستای جبران خسارات جدی ناشی از وقوع سیل سال ۱۳۹۸ به زیرساخت‌های آموزشی استان لرستان و به‌خصوص شهرستان پلدختر، صورت پذیرفته استد.

در آغاز این مراسم علی‌محمد رضوی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان و امیر غفوری‌نژاد مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان ضمن خیرمقدم به حاضرین و ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه‌سازی پس از وقوع خسارات سیل سال ۱۳۹۸، با اشاره به ساخت بیش از ۲۴ مرکز آموزشی با بیش از ۸۰ کلاس درس در استان لرستان توسط بانک پاسارگاد اقدامات مهم و پرشمار این بانک را در راستای بازسازی زیرساخت‌های آموزشی استان شایسته تقدیر توصیف کردند.

هم‌چنین در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی امام جمعه پلدختر و دکتر سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز از فعالیت‌های بانک پاسارگاد و نگاه دکتر مجید قاسمی مدیرعامل این بانک در دوران وقوع سیل و هم‌چنین در زمان بازسازی خسارات به‌جا‌مانده از این بلای طبیعی و همین‌طور کمک به ارتقای زیرساخت‌های اصلی استان و افزایش توان اقتصادی آن تقدیر کردند و تلاش‌ها و زحمات مهندس اسمعیل دوستی را در پیگیری اجرای این اقدامات در استان، شایسته قدردانی دانستند.

در بخش پایانی این مراسم دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد سخنان خود را با قرائت صلوات خاصه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) آغاز و پاسارگاد را بانکی رضوی و فرهنگی معرفی کرد. وی با ارائه آماری از ساخت حدود ۵۰ باب مدرسه و ۱۸ باب کتابخانه در مناطق مختلف کشور و اتمام احداث ۲۴ مرکز آموزشی و تکمیل مراحل ساخت ۱۱ باب دیگر در استان لرستان، به تعهد بانک برای بازسازی ۳۰مدرسه از مجموع ۱۱۵ مدرسه تخریب شده در سیل سال ۱۳۹۸ استان اشاره کرد و این حرکت را برای مجموعه بانک پاسارگاد منشأ خیر و برکت فراوانی توصیف نمود. دکتر قاسمی با بیان تصمیم بانک مبنی بر کاستن از هزینه‌های تبلیغاتی از سال ۱۳۹۸ و تخصیص آن به مدرسه سازی عنوان داشت: “چه تبلیغی بهتر از این که دل فرزندان این کشور را به فرهنگ اسلامی و ایرانی مزین کنیم تا آن‌ها خود منادی این فرهنگ و راه باشند”.

مدیرعامل بانک پاسارگاد هم‌چنین عنوان داشت که به تمامی دانش‌آموزان ممتاز مدرسه پاسارگاد در پلدختر تا مقطع دکتری رتبه (بورسیه) تعلق خواهد گرفت و از قصد این بانک برای ساخت دبیرستان‌های «دارالفنون» در استان‌ها توسط بانک پاسارگاد خبر داد. دکتر قاسمی در ادامه سخنان خود سرزمین لرستان را سرزمین سلحشوری‌ها و فداکاری‌ها معرفی کرد و با یاد کردن از رشادت‌های مردم لر در جبهه‌های جنگ تحمیلی انجام این قبیل اقدامات را در راستای پاسداشت قرآن و دین مبین اسلام در این دیار پرنعمت و ایفای تعهد و دِینی که شهدا و از جمله بیش از شش‌هزار شهید استان لرستان برگردن یکایک افراد جامعه گذارده‌اند دانست.

دکتر قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود تاریخچه کوتاهی از اقدامات بانک پاسارگاد در استان لرستان را عنوان کردند و با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان برای توسعه اقتصادی و به‌ویژه ذخایر آبی، حمایت بانک پاسارگاد و همکاری آن با وزارت نیرو در ساخت سد معشوره و تقبل هزینۀ احداث آن را در این راستا معرفی کرد. وی افزود:”کفران نعمت است که استانی که آب جنوب‌غرب کشور را تأمین می‌کند بیش از ۹۰درصد کشاورزی خود را به‌صورت دیم انجام می‌دهد و از این منابع عظیم آبی تنها آسیب سیل را تجربه می‌کند که منجر به تخریب مدارس فرزندان استان شده است”. وی با اشاره به افزایش ظرفیت مخزن سد از ۶۰۰میلیون مترمکعب به ۹۱۰میلیون مترمکعب و اضافه شدن یک نیروگاه ۱۴۰مگاواتی برق‌آبی در جوار آن از پیشرفت این پروژه سخن گفت و از پیگیری و جدیّت وزیر محترم نیرو در این راستا تقدیر و با بیان استعدادهای بی‌نظیر استان در حوزه کشاورزی از آمادگی بانک پاسارگاد برای حل مسائل سد سیمره به‌منظور توسعه هرچه بیشتر استان اعلام آمادگی کرد.

وی در بخش پایانی سخنرانی خود با ذکر نمونه از برخی فعالیت‌های اقتصادی گروه پاسارگاد در کشور مانند تکمیل ۳۵ پروژه معدنی در استان‌های کرمان و همدان و بی‌نیاز کردن کشور از خام فروشی سنگ آهن در اوج تحریم‌ها و مشکلات صادرات مواد معدنی، ضمن ابراز قدردانی از رویکرد رئیس جمهور محترم نسبت به نظام بانکی کشور و برگزاری نشست با مدیران عامل بانک‌های کشور پس از یازده سال، از اقدامات برخی دولت‌ها که به جلوگیری سرمایه‌گذاری بانک‌ها تحت‌عنوان بنگاه‌داری منجر شد انتقاد کرد. وی عنوان داشت: “متوقف کردن سرمایه‌گذاری در کشور خیانت است و بانک‌ها در تمام دنیا چه به روش شرقی (مانند ژاپن و کره) به‌صورت مستقیم و چه به شکل غربی از طریق صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری می‌پردازند.

وی با ذکر مثال از گروه میتسویی (Mitsui) و میتسوبیشی (Mitsubishi) ژاپن در زیرساخت‌های آن کشور به توسعه زیرساخت‌های قشم توسط گروه بانک پاسارگاد پرداخت. وی با اشاره به ساخت پالایشگاه نفت سنگین قشم و اسکله‌های صادراتی آن مجموعاً با ظرفیت ۲۰میلیون تن، در کنار نیروگاه برقی و تجهیزات آبِ شیرین توسط بانک پاسارگاد، شرایط را برای توسعه قشم در آن مهیا و آماده دانست.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر در استان خوزستان که توسط شرکت گسترش انرژی به بهره‌برداری رسیده است کشف نفت در این میدان را مربوط به بیش از یک قرن پیش دانست که متأسفانه به دلیل پیچیدگی‌های فنی امکان حفاری و استخراج نفت از آن تا امروز مهیا نبوده است و خوشبختانه با برگرداندن جوانان نخبه به کشور بدون نیاز به شرکت مشاور خارجی حفر چاه پیچیده در این میدان و برداشت از آن توسط گروه پاسارگاد امکان‌پذیر شد. وی در پایان از رئیس محترم جمهور خواست اجازه ندهند نگاهی که منجر به استهلاک و جایگزین نشدن سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور شده ادامه پیدا کند تا با استفاده از توان و ظرفیت تمام بانک‌ها شاهد جهش چشمگیری در توسعه و اقتصاد کشور باشیم.

گفتنی است بانک پاسارگاد به‌عنوان سازمانی که همواره در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت مستمر و سازنده دارد، در ادامه فعالیت‌های خود در بخش مدرسه‌سازی، توسعۀ فرهنگ و آموزش کشور به‌طور پیوسته فعالیت‌های سازنده‌ای را انجام می‌دهد و تاکنون ۳۳ مدرسه در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی احداث کرده است و ساخت ۱۴مدرسه دیگر را نیز در دستور کار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.