×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
با پول کم هم می توان در بازار طلا سرمایه گذاری کرد

صندوق طلا چیست؟

حفظ ارزش پول در برابر تورم، یکی از مهم‌ترین اهداف سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف است. طلا و سکه از جمله بازارهایی محسوب می‌شود که می‌تواند سرمایه‌گذاران را به این هدف نزدیک‌تر کند و سرمایه شما در این بازار همپای تورم حرکت خواهدکرد.

اما اگر شما سرمایه لازم برای خرید یک سکه را در اختیار نداشته باشید، آیا باز هم می‌توانید سرمایه‌گذاری در این بازار را تجربه کنید؟

پاسخ ما به این سوال شما مثبت است، صندوق‌های طلا راهکار بازار سرمایه برای سرمایه‌گذارانی است که سرمایه‌های خرد و اندک در اختیار دارند، اما می‌خواهند در بازار طلا و سکه سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق سرمایه‌گذای طلا که شاید عده زیادی هم با آن آشنایی نداشته باشند، یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله محسوب می‌شود. این صندوق‌ها از جمله ابزارهای جدید بازار سرمایه هستند که در آن سرمایه مشتریان صندوق در گواهی سپرده کالایی سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌شود. نرخ ارز و طلای جهانی دو عامل مهم در سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های طلا به شمار می‌روند. 

قیمت هر واحد صندوق طلا در زمان پذیره‌نویسی، ۱۰۰۰ تومان است که خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی محسوب می‌شود که با سرمایه‌های کم و اندک، قصد ورود به بازار سکه و طلا و سرمایه‌گذاری در این بازار کم ریسک و جذاب را دارند. بنابراین با استفاده از صندوق‌های طلا، سرمایه‌گذاران خرد نیز می‌توانند از افزایش قیمت‌ها در بازار طلا سود ببرند و سرمایه خود را افزایش دهند.

حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌ صندوق‌ طلا در گواهی سپرده کالایی سکه طلا و مابقی دارایی آن‌ها، در اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا از جمله قرارداد آتی یا قرارداد اختیار معامله سکه سرمایه‌گذاری می‌شود.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق طلا

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا، مزایای بیشتری از خرید سکه و طلا در بازار فیزیکی دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید واحدهای این صندوق‌ها، نبود ریسک تقلب یا سرقت طلا است. ضمن این که هزینه کارمزد خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ها نیز کمتر از فروش طلا در بازار فیزیکی آن است.

در ادامه به صورت خلاصه به مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا اشاره می‌کنیم:

امکان سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا با سرمایه‌های خرد

بازدهی متناسب با رشد طلا و دلار

مدیریت حرفه‌ای صندوق‌های طلا

شفاف بودن اطلاعات

نقدشوندگی بالا

قابل معامله بودن

وجود رکن بازارگردان

کارمزد کمتر معاملات

برخورداری صندوق‌های طلا از معافیت مالیاتی

آسان بودن خرید و فروش واحدهای صندوق

امنیت بالای این صندوق‌ها بدلیل نداشتن مشکلات نگهداری فیزیکی سکه و طلا

صندوق زرین آگاه

به دلیل مزایایی که گفته شد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا به ویژه در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این راستا مدیریت دارایی آگاه نیز با سابقه ۱۳ سال فعالیت در بورس و بازارهای مالی، خبر از پذیره‌نویسی صندوق زرین آگاه با نماد «مثقال» داده است.

صندوق زرین آگاه از نوع صندوق‌های قابل معامله یا EFT است و سرمایه‌گذاران خرد با استفاده از آن می‌توانند با پول کم وارد بازار سکه و طلا شوند و سرمایه‌گذاری در این بازار را تجربه کنند.

گفتیم صندوق زرین آگاه از نوع صندوق‌های قابل معامله است، به این معنا که مشتریان این صندوق برای خرید یا فروش واحدهای آن، نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند با داشتن کد بورسی و با استفاده از پنل معاملاتی آنلاین کارگزاری خود واحدهای صندوق زرین را با جستجوی نماد «مثقال» خریداری کنند.

پذیره‌نویسی صندوق زرین آگاه از فردا ۲۷ آذر به مدت ۵ روز کاری در بورس کالا آغاز می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.