×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | بخشودگی سود تسهیلات ۵۰۰ واحد تولیدی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان،حسین مهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این بانک با استفاده از ظرفیت بند (ل) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور، بدهی غیر جاری ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط (SME) را شامل بخشودگی سود تسهیلات قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: این بانک بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال را در راستای اجرای بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در خصوص بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال بانک مرکزی در دستور کار قرار داد و اجرا کرد.

به گفته مهری، بر این اساس از تاریخ صدور مجوز بانک مرکزی در پایان تیر ماه ۹۸ تا تاریخ پایان اجرای قانون فوق در پایان خرداد امسال، مبلغ ۵۷۷ میلیارد ریال مطالبات این بانک از مشتریان که بالغ بر ۵۰۰ فقره تسهیلات مربوط به واحدهای کوچک و متوسط (SME) بوده و در طبقه بدهی های غیر جاری قرار داشت، تسویه شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص جزئیات این اقدام تصریح کرد: با پرداخت ۳۸ درصد مبلغ تسهیلات یعنی صرفاً ۲۲۳ میلیارد ریال به صورت نقدی از جانب مشتریان، مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال جرایم متعلقه مازاد بر نرخ سود تسهیلات، مشمول بخشودگی قانونی شد و مبلغ ۲۱۹ میلیارد ریال نیز بابت بخشش سود تسهیلات مزبور به عنوان مطالبات از بانک مرکزی لحاظ شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.