×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بدهی مالیاتی نداریم

تجارت گردان | بدهی مالیاتی نداریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، فاطمه کاهی، در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما؛ در واکنش به ادعای رئیس هیئت مدیره هواپیمایی زاگرس در خصوص خودداری شرکت ملی پخش از دادن سوخت به هواپیما‌های شرکت هواپیمایی زاگرس گفت: شرکت هواپیمایی زاگرس چندین ماه است که بدهی معوقه به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دارد و طبق یک فرآیند قانونی و مشخص، به شرکت‌هایی که بدهی معوقه و انباشته داشته باشند، اعلام خواهد شد که تنها می‌توانند به صورت نقدی اقدام به خریداری سوخت کنند.
وی افزود: اینکه شرکت هواپیمایی زاگرس مدعی شده بدون تذکر و اعلام قبلی، امروز شرکت ملی پخش از دادن سوخت به هواپیما‌های این شرکت خودداری کرده، صحت ندارد؛ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تاریخ ۲۵ خرداد امسال به صورت مکتوب به شرکت هواپیمایی زاگرس اعلام کرد که از تاریخ دوم تیر امسال، به علت بدهی‌های معوقه، این شرکت باید به صورت نقدی اقدام به خریداری سوخت کند.
کاهی در خصوص وضعیت مالیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: این شرکت هیچ بدهی مالیاتی ندارد و مستندات آن نیز موجود است.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: شرکت هواپیمایی زاگرس، هزینه سوخت مربوط به ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ۹۸ و همچنین هزینه سوخت مربوط به فروردین ۹۹ را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بدهکار است. براساس این گزارش رئیس هیئت مدیره هواپیمایی زاگرس روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مدعی شده بود شرکت ملی پخش از تحویل سوخت به هواپیما‌های شرکت زاگرس خودداری کرده و این امر به معطلی ۲ ساعته مسافران این شرکت در تعدادی از فرودگاه‌های کشور شده است.
سیدعبدالرضا موسوی مدعی شده بود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بدهی مالیاتی زیادی دارد و سازمان امور مالیاتی با ارسال نامه‌ای رسمی به شرکت‌های مختلف از جمله ما، خواستار این شده که بدهی‌های سوختی خود را به حساب این سازمان واریز کنیم و ما هم همین اقدام را انجام دادیم و برگه‌های تسویه حساب را هم دریافت کرده ایم، اما شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عنوان می‌کند که ما واریز پول به حساب سازمان امور مالیاتی را قبول نداریم و شرکت هواپیمایی زاگرس باید، پول را به حساب شرکت ملی پخش واریز کند که این با توجه به اخطاریه قانونی سازمان امور مالیاتی، امکان پذیر نبوده است.
خبرگزاری صدا و سیما پیگیر صحت وسقم ماجرا از سازمان امور مالیاتی است و نتیجه آن بزودی منتشر خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.