×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | برخورد جدی نیروی انتظامی به متعرضان محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار “حسین اشتری” در دیدار با دکتر “عیسی کلانتری”؛ رئیس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از محیط بانان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم  و امنیت، مدافعان حرم و شهیدان محیط زیست، افزود:امیدواریم برگزاری چنین نشست هایی باعث ارتقاء امنیت در کشور شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست؛ سرمایه ملی کشور هستند، افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به تکرار بر لزوم صیانت و حفاظت از منابع ملی، طبیعی و محیط زیستی تأکید داشته و دارند و صیانت از این سرمایه ها، وظیفه همگانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی یگان حفاظت از محیط زیست، یادآور شد: امروز ۳ هزار و ۵۰۰ محیط بان از منابع و سرمایه های کشور صیانت و دفاع می کنند و نیروی انتظامی پشتیبان و حمایت کننده این محیط بانان است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطرنشان کرد: فعالیت ها و اقدامات سازمان محیط زیست در تداوم فعالیت های ناجا برای تأمین امنیت و صیانت از منابع ملی است و معتقدیم ۳ هزار و ۵۰۰ محیط بان فعال در کشور در واقع نیروهای پلیس و همکاران ما هستند.

سردار اشتری با بیان اینکه همان گونه که همکارانم به طور شبانه روزی در اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت و جانفشانی برای تأمین نظم و امنیت در کشور هستند، بیان کرد: قطعا محیط بانان عزیز نیز برای حفاظت از محیط زیست از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و شاهد این تلاش و جانفشانی تقدیم شهدایی در راه صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حدود ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز خشکی و آبی در کشور، بیان کرد: مرزبانان غیور، دلاورانه و با وجود سختی ها و کاستی ها، از مرزها صیانت می کنند و باید بگویم فعالیت محیط بانان نیز به نوعی نزدیک با اقدامات مرزبانان است.

وی اضافه کرد: مرزبانان در برخی از مناطق صعب العبور در حالی از مرزها صیانت می کنند که در صورت وقوع اتفاقی، امدادرسانی به آنها در گذشته سخت بود اما با تدابیر و پیش بینی های اندیشیده شده توسط معاونت بهداد این معضل حل شد و در واقع با رویکردهایی چون تزریق امکانات اولیه درمانی و یا آموزش خودامدادی میزان آسیب به مرزبانان کاهش یافت.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: می توانیم ساز وکاری برای ارائه چنین امکانات و ظرفیت های امدادی، تجهیزاتی و ارتباطی به محیط بانان را فراهم کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر لزوم انتقال و تبادل تجربیات اطلاعات مشترک در حوزه محیط زیست میان نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست، بیان کرد: با هر فردی که بخواهد به محیط زیست دست درازی و تعرض کند به جد برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی خلاف قانون عمل کند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس فتا در شناسایی و دستگیری سودجویان این حوزه و جولان در فضای مجازی، بیان کرد: پلیس فتا ظرفیت خوبی دارد و می تواند جرایم محیط زیستی که در فضای سایبری بروز و نمود دارد را به خوبی رصد و با مخلان برخورد کند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی “جرم انگاری” صورت گرفته است، تأکید کرد: باید از محیط بانان معاضدت حقوقی و قضائی صورت بگیرد.

سردار اشتری تأکید کرد: بی توجهی به محیط زیست جبران ناپذیر می باشد و همه ما نسبت به منابع ملی، طبیعی و محیط زیستی کشور تعهد داریم و باید آن را به عنوان یک سرمایه ملی به دست آیندگان برسانیم.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: همان گونه که وجود “زمین پاک” حائز اهمیت است باید به “هوای پاک ” هم اهمیت بدهیم و پلیس در راستای توجه به این مهم طرح LEZ را به عنوان گامی در راستای کاهش آلودگی هوا دنبال می کند البته باید شهرداری ها، استانداری ها و سایر دستگاه های مسئول نیز پای کار باشند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در پایان در خصوص آموزش های تخصصی به نیروهای سازمان محیط زیست و محیط بانان، تزریق تجهیزات به روز به یگان حفاظت از محیط زیست قول همکاری داد.

براساس این گزارش عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز در نشست با فرمانده ناجا، گفت: صمیمانه از حمایت و پشتیبانی های سردار حسین اشتر فرمانده ناجا و سردارمحمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا از محیط بانان قدردانی می کنم.

وی با اشاره به وظیفه خطیر محیط بانان در صیانت از محیط زیست کشور، ادامه داد: ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی سازمان محیط زیست در نقش”محیط بان”مسئولیت صیانت از منابع طبیعی و محیط زیستی کشور را بر عهده دارند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: محیط بانان با جان و دل از محیط زیست کشور حفاظت می کنند اما باید بدانیم صیانت از این سرمایه های ملی وظیفه همه مردم است و باید با رویکردهای اجتماعی و فرهنگی، جمعیت ایران را “سفیران صیانت از محیط زیست” کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت وجود “زمین پاک”، خاطر نشان کرد: باید برای داشتن “هوای پاک” نیز تلاش کنیم؛ متأسفانه به دلیل بی توجهی به این مهم شاهد معضلات محیط زیستی هستیم به طوری که در تیرماه امسال  شاهد ۱۱ روز هوای آلوده بودیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور از فرمانده ناجا برای پشتیبانی و حمایت از اهداف سازمان محیط زیست قدردانی کرد.

گفتنی است، در این نشست صمیمانه دکتر “عیسی کلانتری”؛ رئیس سازمان محیط زیست کشور، سردار “محمد شرفی”؛ رئیس پلیس پیشگیری ناجا، سردار “احمد نوریان”؛ سخنگو و معاون اجتماعی ناجا، سردار”مجید”؛ رئیس پلیس فتا ناجا، سردار “امیرحسین یاوری”؛ معاون تربیت و آموزش ناجا، سردار”سیدکمال هادیانفر”؛ رئیس پلیس راهور ناجا، سرهنگ “محبت خانی”؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، جمعی از محیط بانان سازمان محیط زیست کشور حضور داشتند.

پیش از سخنان سردار”اشتری”؛ سردار “شرفی” گزارشی از اقدامات پلیس پیشگیری ناجا درباره تعامل با مسئولان سازمان محیط زیست کشور ارائه کرد؛ همچنین سرهنگ “محبت خانی”؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.