×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بررسی مشکلات تولیدکنندگان حلال‌های صنعتی

تجارت گردان | بررسی مشکلات تولیدکنندگان حلال‌های صنعتی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از شانا، وزیر نفت باهدف بررسی مشکلات تولیدکنندگان حلال‌های هیدروکربنی با اعضاء این انجمن دیدار وگفتگو کرد.تولیدکنندگان و صادرکنندگان حلال‌های هیدروکربنی در این نشست مشکلات خود را سلیقه‌ای عمل کردن در گمرک، مشکلات با کارگروه استانداردسازی، قاچاق فرآورده‌های نفتی و کاهش توانمندی این شرکت‌ها برای صادرات عنوان کردند.
انجمن تولیدکنندگان حلال‌های هیدروکربنی همچنین با ارائه آماری نقش این انجمن را در تامین ارز حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۹۶ برای کشور عنوان کردند که این رقم به دلیل مشکلات مطرح شده با کاهش همراه شده است.
بیژن زنگنه، پس از سخنان نمایندگان این انجمن، ضمن تاکید بر پیگیری این مشکلات گفت: ارائه راه‌حل باید تنها با توجه به مقابله حداکثری با قاچاق، شناسایی زنجیره معاملات در داخل کشور، ارائه راه حل آسان برای تطابق مواد صادراتی با مواد اولیه و استفاده از سامانه ثامن صورت گیرد.
با توجه به پیچیدگی‌های موضوع، دخیل بودن دیگر دستگاه‌ها و اهمیت مبارزه با قاچاق سوخت وزیر نفت بررسی‌های تکمیلی با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی را با هدف ارائه راه‌حل اجرایی برای حل مشکلات این شرکت‌ها خواستار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.