×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بررسی نقش تئوری MFT در نجات صنعت گردشگری پسا کرونا

به گزارش تجارت گردان ، در یک سال و نیم گذشته با شیوع ویروس کرونا تمام کسب و کارها به ویژه صنعت گردشگری با خسارت های هنگفتی روبرو شد و در ایران به دلیل عدم حمایت حاکمیت و ضعف زیرساخت ها میزان آسیب های کرونا به صنعت گردشگری به مراتب بیشتر از کسب و کارهای دیگر بود.
به همین دلیل نقش تئوری MFT در نجات صنعت گردشگری پسا کرونا با حضور احسان موسوی خانقاه استاد دانشگاه، دکتر کارش وارما استاد دانشگاه در انگلستان و اسپانیا، دکتر کریم برزگر نجفی رئیس شبکه مجازی دانشگاه های جهان اسلام، دکتر علی اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، دکتر علی سلک غفاری رئیس پردیس بین المللی دانشگاه شریف-کیش، دکتر محمد شریف ملک زاده خالق تئوری MFT و آقای قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف مورد بررسی قرار می گیرد.
طبق برآوردها صنعت گردشگری جهان در سال کرونایی با کاهشی ۶۰ تا ۷۰ درصدی مواجه بوده که شامل کاهش سفر ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون گردشگر نسبت به سال گذشته است که حدود ۹۱۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد دلار ضرر برای صنعت گردشگری به همراه داشته و ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون شغل را در صنعت گردشگری از بین برده است.
گردشگری در جهان فرصتی برای اشتغال و برای بهره مندی از توسعه همه جانبه کشور است، از این رو چندین سالی است روی تئوریی با عنوان ام اف تی و یک عنصر دیگر به سه عنصر زمان، انسان و مکان در تعریف سنتی اضافه کرده است. قبلا در گردشگری چگونگی سفر و مکان مبنا بوده، اما در حال حاضر عنصر چهارم ارتقای روح و روان انسان هم مورد توجه قرار گرفته و باعث تغییر گردشگری در جهان شده است. در واقع این تئوری با شناسایی مراکز و مناطق محلی ظرفیت آنان را شناسایی و براساس آن نسبت به توسعه مناطق اقدام می کند. این رویکرد می تواند بر مبنای خاطرات افراد باشد و آسایش روح و روان برای آنها ایجاد کند.
لازم به ذکر است که این کنفرانس روز دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ در محل سازمان بین المللی سی تی وان در خیابان اتقلاب، پل کالج، البرز یک پلاک ۲۰ برگزار می شود.

تجارت گردان | بررسی نقش تئوری MFT در نجات صنعت گردشگری پسا کرونا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.