×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برنامه‌های طرح احیا در راه‌اندازی معادن خوزستان مثمرثمر خواهد بود

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، حسین غبیشاوی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خوزستان در جلسه کارگروه طرح احیا در این استان عنوان کرد: از آنجایی که عمده معادن استان خوزستان، مصالح ساختمانی است با توقف پروژه‌های عمرانی، معادن ما بیش از پیش تحت فشار قرار گرفته‌اند.

غبیشاوی تاکید کرد: از زمانی که تقاضای بازار کاهش پیدا کرده عرضه معادن مصالح ساختمانی متاثر از این جریان، بسیار دچار مشکل شده است و طرح احیا می‌تواند در این میان مثمرثمر عمل کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خوزستان عنوان کرد: با کمک طرح احیا می‌توانیم به معادن تسهیلاتی تزریق کنیم تا بار فشاری که به این معادن تحمیل می‌شود، کاهش پیدا کند.

فعالسازی معادن راکد تاثیر قابل توجه و سریعی بر اقتصاد خوزستان خواهد داشت

حمیدرضا فلاح رییس سازمان صمت استان خوزستان در ادامه جلسه عنوان کرد: یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید پیگیری کنیم واحدهای معدنی راکد است.

وی افزود: منظور از معادن راکد بعضا ظرفیت‌های بلوکه‌ای است که می‌تواند تاثیر قابل توجه و سریعی بر روی اقتصاد استان خوزستان داشته باشند.

فلاح تاکید کرد: در استان خوزستان بخشی از معادن بلوکه را با اقداماتی که در شورای معادن استان و شورای عالی معادن در سطح کشور  انجام داده‌ایم، سلب صلاحیت کرده و از طریق مزایده به متقاضیان جدید واگذار کرده‌ایم که تا به امروز چیزی حدود ۴۵ معدن در طول سال ۱۴۰۲ به افراد واجد شرایط و از مسیر قانونی واگذار شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین قسمت‌هایی که در حوزه احیای معادن پیگیر هستیم، معادن شن و ماسه حوزه شهرستان رامهرمز است که به واسطه مشکلات موجود در جاده دسترسی آنها وجود دارد، مجبور شده‌ایم که از قانون تملک استفاده کنیم.

مدیرکل صمت استان خوزستان تصریح کرد: مراحل قانون تملک جاده دسترسی شهرستان رامهرمز انجام شده که  ایجاد آن تاثیر بسزایی بر قیمت مصالح ساختمانی خواهد داشت و باعث بازگشت معادن راکد به چرخه تولید خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.