×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برنامه‌ریزی برای تامین ۱۸ هزار هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری، از رفع موانع موجود برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از پیمانکاران و سازندگان باید توسط بانک‌های عامل اعتبارسنجی شوند که بعضا زمانبر است و در تلاش هستیم تا موانع موجود را برطرف و سرعت کار را بالا ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید چه میزان زمین تخصیص یافته است، اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم برخی از پروژه های نیمه تمام را وارد چرخه دوباره ساخت کرده است.

جعفری گفت: نخستین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید پروژه ۳۰۰ واحدی پرند است که به‌زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: سیاست شرکت عمران شهرهای جدید به این نحو است که همزمان با ساخت و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز به شهروندان ارایه بدهد. با توجه به ظرفیت‌های اراضی و املاکی که در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید است بسته های مشارکت در ساخت و سرمایه گذاری در ساخت در شرکت عمران شهرهای جدید فعال شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اولین دستور این است که از خود اراضی محدوده پروژه ‌ها استفاده کنیم و خدمات زیربنایی و روبنایی را سامان بدهیم. همزمان با اجرای پروژه‌های مسکونی شرکت عمران شهرهای جدید تلاش می‌کند تا خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز به پیش ببرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.