×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برنامه بازنگری سدهای کشور به پایان رسید/تعدیل ابعاد فنی تخصیص آب ۳۸ سد

تجارت گردان | برنامه بازنگری سدهای کشور به پایان رسید/تعدیل ابعاد فنی تخصیص آب 38 سد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمدحاج رسولی‌ها در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سئوال که آیا بازنگری سدها پایان یافت گفت:تقریبا تمام سدهای کشور مورد بازنگری قرار گفت و تعیین تکلیف شد.

وی افزود:از ۱۰۶ طرح و سد ۳۸ سد تخصیص آب آنها تعدیل شد و از کشاورزی به شرب و صنعت تبدیل شد پس این تعداد سد از لحاظ ابعاد فنی تغییر کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین به افزایش دو برابری تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های کشور لایروبی شده است.

وی افزود: پیش از این هر ساله به طور متوسط حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های کشور لایروبی شده که این رقم از ابتدای ۹۸ تاکنون با افزایش حدود چهار برابری به یک هزار ۴۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها در سال ۹۸، ادامه داد: سالانه دو هزار کیلومتر از رودخانه‌های کشور تعیین حریم و بستر شده که از ابتدای سال تاکنون این رقم به دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده و درصدد هستیم تا پایان امسال این عدد به حدود چهار هزار کیلومتر برسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به افزایش ۸۳ درصدی آب خروجی از سدهای کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: امسال با تدابیر صورت گرفته شاهد شرایط بسیار مناسبی برای کشت پاییزه کشاورزان بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه از میان ۶۰۹ دشت کشور هم اکنون ۳۸۹ دشت دارای وضعیت بحرانی هستند، گفت: در حال حاضر میزان کسری مخازن آب‌ زیرزمینی به بیش از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.