×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
برنامه مداری ، پاک دستی و اقتدارسه مولفه مهم مدیران مناطق آزاد کشور

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم معارفه جعفرآهنگران مدیرعامل این سازمان صبح امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت با حضورحمید رضا مومنی مشاوررییس جمهورو دبیرشورایعالی مناطق آزادو هیات همراه و جمعی ازمعاونان سازمان منطقه آزاد کیش وشرکت های تابعه، شیح یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن و مسئولان نظامی و  انتطامی درسالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد.

در این مراسم حمید رضا مومنی مشاوررییس جمهورو دبیرشورایعالی مناطق آزاد،ضمن تقدیر از فعالان اقتصادی کیش، از آنها به عنوان رکن اصلی توسعه اقتصادی در این منطقه یاد کرد و گفت: امروز تامین منابع مالی یکی از مسائل کلیدی برای همه مناطق به ویژه بخش خصوصی است که خوشبختانه منطقه آزاد کیش در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: عملکرد منطقه آزاد کیش در زمینه استفاده از روش های نوین تامین منابع مالی  می تواند الگوی کاربردی مناسبی برای سایرمناطق آزاد کشورباشد.

مشاور رییس جمهور اظهار با اشاره به برخی مشکلاتی سرمایه گذاران کشور در حوزه تامین منابع مالی، حرکت به سمت بازار سرمایه و بازارهای مالی را راهکاری موثر برای حل این مشکلات عنوان کرد  .

مشاور رییس جمهور برنامه مداری ، پاک دستی و اقتدار را سه مولفه مهم مدیران مناطق آزاد کشوربرشمرد و گفت: هیچ مدیری نمی تواند بدون برنامه و با  با آزمون و خطا کارها را پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه تعهد پایه و اساس  اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای  است براهمیت مولفه «پاکدستی» تاکیدکرد و گفت: با مدیران و زیرمجموعه هایی که عملکرد شفافی ندارند همکاری نکنید. «سلامت و اقتدار» برای ما اهمیت دارد، مدیری که نتواند اقتدار داشته باشد نمی تواند عملکرد موفقی از خود نشان دهد.

مومنی با تاکید برضرورت توسعه زیر ساخت ها در مناطق آزاد کشور و اشاره به اقدامات خوب سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه تکمیل و توسعه زیرساخت ها ابراز امیدواری کرد با مدیریت جدید منطقه، موضوع آب و برق در جزیره به صورت جدی پیگیری و با برنامه ریزی دقیق برطرف شود.

تکریم ارباب رجوع و کاهش بروکراسی های اداری با هدف افزایش رضایتمندی سرمایه گذاران  و فعالان اقتصادی ازدیگرمواردی بود که مشاوررییس جمهور بر ان تاکید کرد.

حمید رضا مومنی به رویکرد جدید دبیرخانه شورایعالی اشاره کرد و افزود: اعتقاد داریم مناطق آزاد باید به ماهیت اصلی خود برگردند و ماموریت و وظایف خود را بر پایه قانون و مقررات مناطق به عنوان شخصیت حقوقی مستقل انجام دهند و مسئولیت آن را هم بپذیرند.

وی همچنین خواستار حمایت بیشتر از فعالیت  بخش خصوصی درمناطق آزاد کشور شد و گفت: امیدواریم تدابیری اندیشیده شود که بخش خصوص با قدرت و قوت بیشتری در صحنه حضور پیدا کنند و ما نیز به عنوان دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد به جایگاه اصلی خودمان برگردیم و وظایفمان را به خوبی اجرا نماییم.

جعفر آهنگران، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین مراسم به ضرورت اتمام طرح های  نیمه تمام در منطقه اشاره کرد و گفت: تکمیل این طرح ها به عنوان مطالبه ساکنان کیش و اصحاب رسانه به جدیدیت پیگیری می شود.

وی افزود: با توجه به مشارکت فعالانه تمامی دوستان و همکاران وفعالان بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد  چشم انداز « کیش برای همه» با تسهیل شرایط سفر به کیش برای همه هموطنان محقق شود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: خارج سازی شرکت هواپیمایی کیش از روندخصوصی سازی یکی از مهم ترین عوامل رونق صنعت گردشگری و افزایش رضایتمندی هموطنان است.

وی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران کیش برای کمک به خارج شدن شرکت هواپیمایی کیش از روند خصوصی سازی خبرداد.

آهنگران همچنین به ساخت مسکن ملی در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن ملی و ارزان قیمت در جزیره کیش و بندر آفتاب  در دستور کارقرارگرفته است.

لزوم بازگشت سهام ۵۱ درصدی سهام آب و برق به سازمان منطقه آزاد کیش، تسریع در ساخت و بهره برداری از پایانه جدید فرودگاه کیش، عدم واگذاری شرکت هواپیمایی کیش به سازمان خصوصی سازی ، تعمیم تجارب موفق سازمان منطقه آزاد کیش در استفاده از ابزارهای مالی به بخش خصوصی با تشکیل شورای تامین مابع و سرمایه گذاری در سازمان منطقه آزاد کیش، توجه بیشتر به طرح های نیمه تمام، رسیدگی به پرونده‌های به جا مانده از قبل و توسعه و لایروبی بنادراز دیگرمواردی بودکه جعفرآهنگران برآن تاکید کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به گشایشی که برای کشور ما در سطح جهان رخ داده لازم است تا به زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود و پاسخگوی متقاضیانی باشیم که از این پس برای سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی ویا گردشگری به سوی جزیره کیش جلب می شوند.

وی به تشکیل چهار کمیته بر اساس سیاست های اجرایی در سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: منابع انسانی، یادگیری و رشد را باید  مورد توجه قرار داده و با اصلاح فرآیندها، ساده سازی و استانداردسازی فعالیت ها ،عملکردسازمان را ارتقاء دهیم .

جعفر آهنگران با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع ، به تشکیل کارگروه رفع موانع در سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: با استفاده از رهنمودهای  مقام معظم رهبری در جهت مانع زدایی، کارگروه رفع موانع با همکاری نزدیک انجمن‌های صنفی و سرمایه گذاران جزیره کیش تشکیل شده است.

وی همچنین تصریح کرد: نظام تصمیم گیری در سازمان منطقه آزاد کیش باهدف پر رنگ ترشدن نقش بخش خصوصی در تصمیم سازی ها بهینه سازی می شود.

آهنگران تبدیل شرکت توسعه سرمایه گذاری کیش به سهامی عام  را یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های این سازمان خواند و گفت: قرار گرفتن سهام این شرکت در بورس راه گشای بسیاری از مسائل بوده و آینده فعالیت ها را تضمین خواهد کرد و امید داریم این امر را تا قبل از پایان دولت یازدهم به سرانجام نهایی برسد.

همچنین معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزادکیش با اشاره به نقدینگی  2تا۳هزارمیلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد کیش و آمادگی برای اجرای طرح های عمرانی درمنطقه گفت: تلاش گسترده سازمان برای تامین منابع مالی به روشهای نوین و سرمایه گذاری درطرح های مختلف تاکنون۸۵۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده برای سازمان به همراه داشته است که این دستاورد ارزشمندی در مسیر توسعه کیش است.  

به گفته ناصر آخوندی ، ایجاد مرکز مالی آفشور،اجرای طرح جامع توسعه هندورابی و تاسیس هلدینگ مالی چند رشته ای برای اتصال به بازار سرمایه از جمله برنامه های محوری سازمان منطقه آزادکیش در ۵ سال آینده است

وی اظهار داشت: چنانچه با انعقاد قراردادهای بین المللی منطبق با منافع ملی زمینه ایجاد یک مرکز مالی آفشور درمنطقه فراهم شود مقدمات لازم ایجاد شده تا با تاسیس و راه اندازی بورس بین الملل شاهد تحول بزرگی در عرصه مبادلات تجاری و معاملات ارزی درجزیره کیش باشیم.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش نیز با اشاره به اینکه عدالت محوری مهم ترین مشخصه کارگزاران درنظام اسلامی است ، تعییر مدیریت های متعدد رایکی ازمشکلات اصلی درمنطقه آزاد کیش برشمرد و تاکید کرد: روند رشد و توسعه جزیره کیش نباید تحت تاثیراین تغییرات متوقف شود.

وی با ابراز خرسندی ازآشنایی مدیر عامل جدیدسازمان منطقه آزاد کیش به شرایط منطقه گفت: بی تردید رونق وآبادانی  این جزیره زیبا هدف مهم و مشترکی است که همه ما درکنارهم برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

لازم به ذکر است درپایان این مراسم حمید رضا مومنی مشاوررییس جمهورو دبیرشورایعالی مناطق آزاد ضمن تجلیل از زحمات دکترغلامحسین مظفری حکم جعفرآهنگران را به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به وی اعطاکرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.