×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
برنامه پرداخت حداقل ۳ میلیون فقره وام قرض الحسنه در سال ۱۳۹۹

تجارت گردان | برنامه پرداخت حداقل ۳ میلیون فقره وام قرض الحسنه در سال ۱۳۹۹

رکورددار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در کشور

این بانک در شرایط سخت اقتصادی سالهای گذشته از طریق مدیریت و جذب بهینه منابع با پرداخت تسهیلات خرد سهم بسزایی در تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و یا کمک به افرادی که نیازهایشان با مبالغ اندک رفع می‌شود داشت و در طول سه سال گذشته بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان جامعه اعطا کرده که بیشتر از دوسوم (۶۲ درصد) تسهیلات پرداخت شده در ۱۲ سال فعالیت بوده است.

رشد صعودی پرداخت تسهیلات در ۳ سال گذشته

بانک مهر ایران در سال ۹۶ بیش از ۷۵۲ هزار فقره، در سال ۹۷ با ۶۴ درصد افزایش بالغ بر یک میلیون و ۲۳۰ هزار فقره و در سال ۱۳۹۸ با ۸۷ درصد افزایش با پرداخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام بانکی رکورد دار اعطای تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

رشد صعودی در افزایش منابع در ۳ سال گذشته

منابع بانک مهر ایران در سال ۱۳۹۸ به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بالغ شد، که نسبت به سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۶ درصد افزایش داشته است. منابع بانک مهر ایران در سه سال ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۱۰ هزار میلیارد ریال، ۱۷۰ هزار میلیارد ریال و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بوده که به‌ترتیب رشد ۸۲ درصد، ۵۴ درصد و ۷۶ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. از خاطر نبریم که رشد نقدینگی کشور در این سال‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده و با در نظر گرفتن این پارامتر، باز هم منابع بانک مهر ایران رشدی چشمگیر داشته است. این یعنی رشد منابع بانک واقعی و بیش از رشد نقدینگی کشور بوده است. همچنین به‌علت مستمر و متوالی بودن این رشد قابل توجه منابع در طول سه سال، می‌توان گفت این رشد تنها در یک سال و بر اساس سیاست‌ها و اقدامات موقتی نبوده، بلکه نشان از یک استراتژی و چارچوب عملکرد مشخص در این حوزه دارد.

رشد صعودی تعداد مشتریان در ۳ سال گذشته

بانک مهر ایران در سال گذشته رشد چشمگیری را در تعداد مشتریان خود نیز تجربه کرد. در سال ۱۳۹۸ تعداد کل سپرده‌های پس‌انداز بانک مهر ایران به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشتری رسید که در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است. در سال ۱۳۹۸ تعداد سپرده‌های افتتاح شده در این سال، که میزان استقبال مشتریان جدید را نشان می‌دهد، حکایت از اضافه شدن یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر را به خانواده بزرگ بانک مهر ایران دارد. این افزایش باعث شده که در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مجموعاً ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار داشته باشد.

رشد صعودی سودآوری از محل گسترش خدمات الکترونیک در ۳ سال گذشته

بانک مهر ایران از محل گسترش خدمات الکترونیک در سه سال ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲.۹۶۰، ۲.۵۳۰ و ۴.۰۰۰ میلیارد ریال سودآوری داشته است. این سودآوری باعث شده که بانک مهر ایران از محل سود انباشته به میزان ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه داده و در نهایت سرمایه بانک به ۲۵.۰۰۰ میلیارد ریال برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.