×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برندهای ایرانی توان رقابت با کشورهای دیگر را دارند/ ۵۰ درصد مواد اولیه تولیدی از خارج کشور وارد می شود

به گزارش تجارت گردان – پریسا فتحنایی ،رحیم چگنی مدیرعامل شرکت زاگرس پوش امروز در حاشیه افتتاح۱۸ شعبه فروشگاه های پوشاک این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: ما در سازمانها سهم فروش خوبی داریم همچنین در بحث خرده‌فروشی که ۱۸ فروشگاه داریم تقریبا توانسته ایم از بازار سهمی خوبی بگیریم . وی در ادامه گفت: ما قصد داریم با افزایش فروشگاه ها سهم بازار را از دست خارجی ها بگیریم . نگاه ما این است که برندهای ایرانی توان رقابت با کشورهای دیگر را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت “زاگرس پوش”از توسعه بازاراین شرکت خبر داد و گفت: با توجه به توانمندی که برند و شرکت زاگرس از نظر تولید و زیرساخت ها دارد قطعاً در توسعه بازار موفق خواهد شد.

وی در ادامه افزود:شرکت زاگرس دو بازار هدف دارد یکی از آن خرده‌فروشی است که ۱۸ فروشگاه دایر و فروشگاه های در حال توسعه در مراکز استان ها در دست افتتاح تا بتوانیم در تهران و استان های بزرگ فروش مان توسعه دهیم . همچنین با ادارات دولتی در سراسر کشور کار میکنیم که آن بخش هم توسعه بازار دارد ما در بحث فروشگاه  و برندینگ این برنامه را داریم که این برند را در سطح کشور توسعه دهیم .این فضا وجود دارد که در درازمدت به صادرات روی بیاوریم .

رحیم چگنی در مورد سهم شرکت از بازار و این توسعه بازار چقدر می تواند به سهم بازار در آینده کمک کند گفت: ما در سازمانها سهم بازار خوبی داریم همچنین در بحث خرده‌فروشی که ۱۸ فروشگاه داریم تقریبا توانسته ایم از بازار سهمی خوبی بگیریم و ما قصد داریم با افزایش فروشگاه سهم بازار را از دست خارجی ها بگیریم . نگاه ما این است که برندهای ایرانی توان رقابت با کشورهای دیگر را دارند.

مدیرعامل شرکت “زاگرس پوش” در مورد اشتغال زایی گفت:  در اشتغال زایی ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در قسمت تولید و فروش و غیرمستقیم هم ۲۰۰۰ هزار نفر با این شرکت همکاری دارند.

وی همچنین در سوالی  در مورد گران شدن نرخ ارز و گران شدن پوشاک وارداتی که آیا این امر باعث شده که مردم از پوشاک ایرانی استقبال کنند گفت : قطعا تاثیرگذار است به شرط اینکه دولت بتواند قیمت ارز و قاچاق پوشاک را کنترل کند و امیدوارم مردم با برند ایرانی آشتی کنند و خواهند دید که کالای ایرانی قابل رقابت و حتی از نظر خدمات بهتر خواهد بود.

رحیم چگنی با بیان اینکه ۵۰ درصد مواد اولیه تولید شده در کشور از خارج وارد می شود و در این زمینه نیازمند کشورهای خارجی هستیم گفت: ۵۰ درصد مواد اولیه ما وارداتی است که از کشور ترکیه ، آلمان و همچنین از چین تامین می شود.موادی که از این کشور ها وارد می شود در ایران وجود ندارد . در تولید نخ و پارچه کشورمان از سایر کشورها عقب مانده است.

مدیرعامل شرکت زاگرس پوش همچنین به مشکلات و موانع تولید اشاره کرد و گفت:  بحث کرونا ضربه بدی به بخش تولید زده است  تاثیرات  آن را می توان در میزان خرید مردم دید همچنین سال گذشته به دلیل بیماری کرونا بخش پوشاک به تعطیلی کشیده شد و این اسیب بدی به تولید زد و اجناس روی دست تولید کنندگان ماند .

وی به بحث تنوع کالا اشاره کرد و گفت: شرکت زاگرس پوش کت و شلوار، پیراهن ، مانتو ، پالتو و و لباس های مجلسی را بیشتر هدف گذاری کرده است. 

رحیم چگنی همچنین تصریح کرد: شرکت زاگرس بخاطر شرایط معیشت مردم به دو صورت قیمت گذاری کرده هدف اول گروه “a” یعنی متوسط وB” “متوسط رو به بالا که در واقع سعی شده دو محصول تولید کنیم و سعی کرده ایم رضایتمندی مشتری را به دست آوریم.

مدیرعامل شرکت زاگرس پوش همچنین در سوالی درباره  اینکه اگر در آینده با کاهش قیمت دلار مواجه شویم  آیا توان رقابت با برندهای خارجی با قیمت های پایین تر را داریم گفت: اگر به صورت قانونی وارد کشور بشود بله اما به صورت قاچاق باشد خیر، شرکت ها باید کیفیت و خدمات و راندمان را بالاتر ببرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.