×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برپایی جشنواره گل های داودی از یکم آبان تا ۲۵ آذر در باغ گیاهشناسی ملی ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در این جشنواره ۵۳۰ رقم گل داودی در ۱۰۰ رنگ در فضایی به وسعت ۴ هزار متر مربع در معرض دید علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست قرار می گیرد.

علی علیزاده علی‌آبادی افزود: باغ گیاهشناسی ملی ایران با اهداف پژوهشی، آموزشی، حفظ ذخایر ژنتیکی، فرهنگی، اجتماعی و تفریح از سال ۱۳۴۷ تاسیس شده است.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره گل‌های داودی در فصل پاییز یکی از اقداماتی است که در باغ گیاه‌شناسی برای حفظ ذخایر ژنتیکی و نزدیکی و افزایش دوستی و محبت مردم با طبیعت انجام می شود.

علیزاده با بیان این که باغ گیاهشناسی از نظر تنوع گیاهی در خاورمیانه منحصر به فرد است، تصریح کرد: گل‌های داودی در فصل پاییز شکوفه می‌کنند و منظره بسیار زیبا و دلنشینی را برای بازدیدکنندگان بوجود می‌آورند و عموم مردم می‌توانند از جشنواره گل‌های داودی در این باغ دیدن کنند.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره نیز نمایشگاهی با بیش از ۲۰ غرفه شامل خوراکی ها، غذاهای استان های مختلف و کارهای دستی برای عرضه و فروش راه‌اندازی شده است.

رییس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در همین حال گفت: باغ گیاه‌شناسی دارای ۲۲ قطعه است و هر قطعه نماینده یکی از زیست‌بوم‌های داخل کشور و یا کشورهای دیگر است و برگ‌ریزان فصل پاییز در مسیر پیاده‌رو، مناظر دیدنی را ایجاد کرده است.

وی اذعان داشت: جشنواره گل‌های داودی در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر برای بازدید عموم برپاست و بهای بلیت این جشنواره برای هر نفر ۲۵ هزار تومان می‌باشد ضمن آن که پارکینگ به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

علیزاده گفت: مدارس با بلیت نیم بها می‌توانند فرصت بازدید دانش‌آموزان را از جشنواره گل‌های داودی فراهم کنند.

وی با بیان این که باغ گیاه‌شناسی زیر نظر موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور است، تصریح کرد: بلندمرتبه‌سازی در جوار باغ گیاه‌شناسی یکی از چالش‌های موجود است که این باغ را در معرض تهدید جدی قرار داده است. علیزاده افزود: متاسفانه در ضلع شمالی باغ گیاه‌شناسی ملی ایران مجوز احداث ۲۲ برج داده شده که اجرای آن مشکل آب این باغ را تشدید و اقلیم آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به نابودی تدریجی باغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: از یک سال پیش برای صدور حکم توقف این پروژه به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم و امیدواریم به زودی این حکم صادر شود.

علیزاده گفت: بسیاری از مقامات و مسوولان کشور از جمله دفتر مقام معظم رهبری، رییس‌جمهوری، معاون رییس جمهوری، سازمان محیط زیست، دادستان کل کشور مخالف اجرای پروژه بلندمرتبه‌سازی در جوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.